Hej. Jag var ute o åkte hem från skolan häromdagen då det small till i högtalren oxå klkom det inget ljud. Ahh det kanske är glapp eller nåt tänkte jag o körde vidare. Men sedan efter så kände jag att det började att luklta bränt oxå kollade jag mot högtalren o då brann det inuti den. Vad kan detta bero på? Jag har kollat alla kablar o kopplingarmen det är inte skavt på dem någonstans...
fabriks fel? eller så är det som de blev för mig,jag hade fina 6*9or i en 740 som jag hade förut.. å då spraka det till som fan,sen inge ljud.. men det va att högtalarna hade legat imot plåten i bilen.. å då brände jag stereon samtidigt..
Hej. Jag var ute o åkte hem från skolan häromdagen då det small till i högtalren oxå klkom det inget ljud. Ahh det kanske är glapp eller nåt tänkte jag o körde vidare. Men sedan efter så kände jag att det började att luklta bränt oxå kollade jag mot högtalren o då brann det inuti den. Vad kan detta bero på? Jag har kollat alla kablar o kopplingarmen det är inte skavt på dem någonstans...
bara för att säljaren säger att det inte är det så betyder det definitivt att det INTE att det iär fabriksfel (konstigt formulerat?). ta med elementet till säljaren (eller skicka den om du köpt online) och se vad dom säger. ett element ska definitivt INTE börja brinna!
Det har hänt mig på ett par spelningar (se. P/A ljud då inte billjud) förut att basarna har börjat brinna, och de härledde vi till att var ett spänningsfel som gjorde att det skickades fel ström in till själva elementet. Vilket berodde på slutsteget och inte själva elementet så jag skulle nog ta och kolla upp utgångarna på slutsteget och se om det hänt ngt där.
haha, bra att du nämde det (varför gjorde inte jag det). klart att det kan vara spänningsfel. mät och kika, har du inte tillgång till det så ta med steget in också. kan vara det som är fel.
oki Jag ör med kicker. Både på högtalare och slutsteg. Jag snackade med Björn på Dbakuten men han trodde att det hade blivit kortslutning och då gällde ingen försäkring tydligen? För grejerna har ju suttit i bilen i nästan ett år nu oxå hände det nu.