2666
Sök

Annonser - Hur dumma är dom?

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Har ni länkar eller bilder från roliga bilannonser, lägg upp dom här smile

Jag hittade en bra i tidningen precis.. Helt fantastiskt, man får varvräknare på köpet när man köper ny bil.. plus "högt placerade bakljusen" hmm öööh.. ja...! Jag tar 2...
Inte att förglömma, den ställbara ratten!

http://www.garaget.org/gallery/archive/43093/15132/43093-77730.jpg

med lem
1 925 Inlägg
19 april 2007
finns en klistrad tråd om detta

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

165 Inlägg
19 april 2007
Hahahahahahhahh...  servostyrning är väl standard i alla nya bilar=). Det är ju precis som att sälja ett hus och skriva "i detta hus ingåg även golv,avlopp och dörrar... . pajas-annons

Skaune
19 april 2007
Nej servo är inte standard i alla bilar, ta t.ex hyoundai Atos, den går att få utan varken servo, centrallås och varvräknare! Sen är det oxå en av sveriges billigaste bilar!
Måste dessutom vara en gammal annons, då detta är den förra modellen av Elantran!

2 182 Inlägg
20 april 2007
Det var nån bilhandlare på Bytbil som skrev att man får med växelspak till bilen lol tror det var en VW återförsäljare

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Tunnelmaster
348 Inlägg
20 april 2007
Servo är inte självklart i alla billigare bilar.

Varvräknare kanske var lite o fylla ut annonsen med, men det finns äldre bilar som inte hade varvräknare.

Högtplacerat bromsljus är ju en säkerhets grej....

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

12 Inlägg
20 april 2007
Jag körde en skoda pickup som inte var allt för gammal och där fanns ingen varvräknare, ganska irriterande

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
20 april 2007
Clio, nyare modeller -99 å framåt har inte varvräknare i sina 1,2 modeller....snålt...JA!!

Sen så e det ju en gammal annons, å då kanske högtplacerat bromsljus fortfarande var ovanligt på den typen av bilar....vad vet jag....

Å ställbar ratt finns fortfarande inte i alla bilar, fast att man önskar att det funnits!smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

39 Inlägg
20 april 2007
Clio, nyare modeller -99 å framåt har inte varvräknare i sina 1,2 modeller....snålt...JA!!

öhh nähä då har jag en väldigt skum klocka med bara en visare...

Klyphuggare
328 Inlägg
20 april 2007
ghiarocket skrev:

ja sån skum klocka har morsan i sin också

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

Skaune
20 april 2007
Honken_ skrev:
ghiarocket skrev:

Kan ju vara så att hon mena att det inte var standard? och att det vart snålt? Själv vet jag inte då franska bilar ger mig mardrömmar!

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
20 april 2007
Axor skrev:
Honken_ skrev:
ghiarocket skrev:

Kan ju vara så att hon mena att det inte var standard? och att det vart snålt? Själv vet jag inte då franska bilar ger mig mardrömmar!

I de två cliosar jag haft som firmabilar, en -99 å en -00 båda 1,2 vart det då ingen varvräknare i!
Sen kanske de la till det som standarda på de som e nyare än -00 å då e det ju bara att gratulera!smile Beklagar om jag rörde till det för er....

http://www.blocket.se/vi/11114738.htm?ca=20_s
Senast redigerat av HardcoreHunny (20 april 2007)

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

1 196 Inlägg
20 april 2007
Liten motor= varvräknare behövs ej
Stor motor= Varvräknare behövs

Dock behöver man inte varvräknare egentligen, då en bra förare lyssnar istället... Så ni som tycker att det är snålt att vissa biltillverkare producerar bilar utan varvräknare kan ju börja använda era öron.

Skaune
20 april 2007
master_lars skrev:

Dock behöver man inte varvräknare egentligen, då en bra förare lyssnar istället... Så ni som tycker att det är snålt att vissa biltillverkare producerar bilar utan varvräknare kan ju börja använda era öron.

haha ja de e klart en bra förare kan lyssna sig till det, men alla är inte bra förare o kanske ändå vill veta vart varvet ligger, ska dom behöva lära sig detta eller köpa en bil med räknare? tror dom väljer bil med räknare! tongue

Förklara oxå gärna din teori varför det bara e stora motorer o inte små som behöver det?
Senast redigerat av Axor (20 april 2007)

1 196 Inlägg
20 april 2007
Axor skrev:
master_lars skrev:

haha ja de e klart en bra förare kan lyssna sig till det, men alla är inte bra förare o kanske ändå vill veta vart varvet ligger, ska dom behöva lära sig detta eller köpa en bil med räknare? tror dom väljer bil med räknare! tongue

Förklara oxå gärna din teori varför det bara e stora motorer o inte små som behöver det?

Det är  inte mina teorier, men ta tex reanult, då 1.2:an såldes utan samtidigt som 1.4:an såldes med varvräknare.

Förr hade man ju inte varvräknare, och alla som körde bil då körde väl inte alltid bra.. Ändå klarade de sig.

Skaune
20 april 2007
Ah visst gjorde dom det, men de e väl ingen som sagt att man inte klara sig utan? förr klarade folk att köra utan varvräknare o osynkadelådor! men de vart inte det de hela handlade om! Sen skriver du att en stor motor behöver varvräknare, o sen skriver du att folk borde lyssna istället? hmmmm.... Vissa vill ha det helt enkelt o en sån enkel sak kunde väl vara standard? äh skitsamma, nu lägger vi ner detta o bryr oss om viktigare saker som intrumentbelysning t.ex! tongue

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
20 april 2007
Trådstartare
haha skoj med alla svar.. och jag kan garanter att detta var en annons från gårdagens bil-tidningen som kommer med helsingborgs dagblad big_smile så det var ingen gammal annons.. Dom kanske gjorde den för längesen, men verkar konstigt att dom lägger ut den igen då och inte bara gör en ny...

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
20 april 2007
ja där ser man smile allt är inte självklart; )

Sök