3380
Sök

Styrservon brölar bmw e30

hej!
11 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
bilen är en bmw 325 -90

när bilen står på tomgång och jag vrider ratten så servon arbetar börjar den bröla som en älg. oavsett om man vrider mycket eller lite på ratten. om man gasar så ökar brölet i tempo med motorn.. kanske det försvinner eller så hör man det inte för motorn bara. olje nivån är ok. vad kan det vara?

Too much booty in the pants

.......
2 655 Inlägg
22 april 2007
är de inte remmen som slirar då bara?...

hej!
11 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
beemern skrev:
är de inte remmen som slirar då bara?...

njaaa..kan vara..men tycker inte att det låter som ett remljud.. låter mer som när en el pump går torr fast ändå inte torr..

.......
2 655 Inlägg
22 april 2007
jaha ook. men de e lite som på brorsans e30 -84, de låter mest som att den får kämpa då man står still men när man kör så låter de inte alls. ja har ju inte servo på min så på min hör ja de aldrig tongue...

hej!
11 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
ja precis så är det! det är som att den knappt orkar på låga varv men när man kör märks det inte.. var det remmen på hans?

.......
2 655 Inlägg
22 april 2007
hehe ook. jadu, ingen aning. den e så nu me. låter inte mycke men man hör de ju. vi har inte gjort nå åt de. e ju en gammal bil så. men de funkar ju perfekt...

18 Inlägg
3 juli 2007
Såg just denna tråd, och jag har samma problem på min Peugeot 206. Jag var på Peugeot verkstaden och de sa att det var servon, men inte vad då de inte hade tid att titta på det. Någon som vet?

Jag har servo-olja i behållaren.

Sök