2893
Sök

steget går inte igång

Mazda Über Alles
121 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
har ett slutsteg som inte vill starta nån som vet vad det kan vara för fel eller om jag har ställt in min stereo fel

snart på en väg nära dig

278 Inlägg
22 april 2007
okej .. har du kopplat in remoten i slutsteget ? tongue

180 Inlägg
22 april 2007
jag glömde dra en kabel mellan remoten ock b+ tror jag de va, mitt steg startade inte heller då.

Mazda Über Alles
121 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
tror att det bhar och gjöra med att det är nån inställning på slutsteget det är ett alpine remoten bara lägger ju av

snart på en väg nära dig

Mazda Über Alles
121 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
har ju kopplat alla sladdarna rätt men nu går säkringarna hela tiden och det luktar bränd bakelit. bara ringa och höra med mds

snart på en väg nära dig

184 Inlägg
23 april 2007
mazda_speed2 skrev:
har ett slutsteg som inte vill starta nån som vet vad det kan vara för fel eller om jag har ställt in min stereo fel

Hmm, har du kollat Joden då? antingen den eller Remoten tro ja.

MvH: Johan

1 878 Inlägg
23 april 2007
hmmm, lyser de nån röd eller grön lampa på steget? har du kondensator? kan finnas en chans att dina högtalar kablar kommer ihop oxå. men tror du redan har kollat de.  kollat så du inte har satt + på - eller nåt sånt?

Scania, javisst.
237 Inlägg
23 april 2007
hade samma fel ungefär på ett blaupunkt steg med 400 påhittade watt, det ville inte gå igång eller så lyste protection lampan och jag kollade både jord, plus och remote och högtalarlinor flera gånger men det ville inte. sen låg det på hyllan ett tag innan jag kopplade in det igen men dåbrände det säkringar oftare än jag bytte snus. sen när jag bytt dom fem - sex gånger så började det spela men hann bara ställa in det sen la det av och började ryka.

Då var det en helt vanlig transistor i steget som for RFZ nånting heter dom och när den nya var ditlöden så funkade det hur bra som helst, och gör det ännu.

Men det kanske inte hjälper dig så mycket vem vet?

Sök