Var ute på medåkning idag, och föraren råkade vara utbildad handledare så jag fick även prova på att köra lite. Grymt kul måste jag säga, även om det bara var en X-14. Om nån åkte med Östgötapendeln 10.02 från Norrköping, var det mitt fel att det gick långsamt.
Lånar den här tråden lite. Jag har sökt lokförarutbildningen och har funderingar. De där urvalstesterna hur går dom till? Måste man vara ett snille i matte för att klara av dom? Eller går dom mer efter personlig lämplighet? Tacksam för svar!
Okej Jag hade tur, min farbror har jobbat på järnvägen i 35år, så han fixade in mig Håller på förfullt med sliperbyte.. Usch spikar hela dagarna.. Hehe
Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Visst tjänar ni rätt hyfsat i timmen? Har en kompis som var tvungen att gå en utbildning i Ängelholm, som visst var ett krav. Men han fick ändå inte jobb efteråt i Sverige. Fick fara utomlands och jobba med järnvägar.
Okej Jag hade tur, min farbror har jobbat på järnvägen i 35år, så han fixade in mig Håller på förfullt med sliperbyte.. Usch spikar hela dagarna.. Hehe
Slipersbyte är ju finjobb.. dock inte spik till spik
Visst tjänar ni rätt hyfsat i timmen? Har en kompis som var tvungen att gå en utbildning i Ängelholm, som visst var ett krav. Men han fick ändå inte jobb efteråt i Sverige. Fick fara utomlands och jobba med järnvägar.
Om han inte får jobb i sverige så har han inte sökt tillräckligt för det finns hur mycket jobb som helst.. om du orkar bara..
Gjorde urvalstesten igår, gick väl ok (5:or, nån 6:a och ett par 7:or) Får väl se om man kommer in som "bangårdsjonny" på Green Cargo i Borlänge till att börja med. Ska ju kunna få lokförarutbildning efter ett års vandrande på bangården.