Oljekylaren och dumpventilen gör nog inte så mycket för effekten. Har ingen erfarenhet av att trimma S13 eller chippade bilar.
Downpipe, decat och catback ska ju kunna göra en del i alla fall. Skaffa även en ny L-bow (om de finns originalmonterade) för en mindre effektökning men desto större skillnad på responsen. Testa även att portmatcha grenrören om du ändå ska plocka bort hela turbopaketet.
Att byta IC är lite grand på vinst och förlust, vet inte hur mycket original IC klarar att flöda, men större IC ger ju förlust i respons i alla fall. Dock är ju kallare luft alltid något positivt.
Tror nog att det borde räcka till 250 hk på svänghjulet med ett steg 2 chip. Jag är dock långt ifrån en expert på S13 och CA18DET.
Något många verkar glömma är att respons oftast kan vara ett bra substitut för effekt. Personligen skulle jag föredra en 600 hk bil med grym respons framför en 800 hk bil med dålig respons. Dock kanske det inte spelar så stor roll vid denna låga trimningsgrad?
Borde dock finnas gott om experter på S13 här som kan mer än mig om den bilen, tänkte bara ge dig en uppskattning eftersom det hittills varit lite luddigt med den biten.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex