3396
Sök

Köpråd: Dieselbil med kraft?

Fartsyndare
278 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
#1
Hej!

Jag funderar på att köpa en dieselbil p.g.a. de låga priset på diesel numera. Dock är inte dieselbilar jättekända för att ha allt för effektfulla motorer.

Så min fråga är, vilka bilar har en effektfull diesel? Prislappen ska gärna hållas under 250 000kronor.

Tack på förhand!

yrkesfotograf inom reklam och företag.

1 567 Inlägg
24 april 2007
#2
Volvo Bmw eller Mercedes dieslar är bra starka motorer..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
24 april 2007
#3
Jag svarar med motfrågor:

Vad ska du ha din dieselbil till?

Söker du en pendlarbil? En liten billig racer? En stor och tung dragbil? En bekväm landsvägsglidare? Något som orkar ta sig fram på backiga småvägar?

Hur ny bil ska du ha? Pratar vi helt ny bil eller några år gammal?

En Land Rover kostar ny runt 500 000, men några år gammal hittar man dem under 200 000. Tuffa chevor kostar fortfarande halvmiljonen även när något år har gått.
Bra landsvägsglidare finns ju i alla prisklasser, ska du köpa bil för 250 000 och vill ha så mycket som möjligt för pengarna, eller duger en bil i 150 000 kronorsklass lika bra?

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Väghyvel
252 Inlägg
24 april 2007
#4
en riktigt fin o grym bil enligt mej är golf gti tdi en kcr box till en sån så går dom riktigt bra..

Fartsyndare
278 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
#5
vulture skrev:
Jag svarar med motfrågor:

Vad ska du ha din dieselbil till?

Söker du en pendlarbil? En liten billig racer? En stor och tung dragbil? En bekväm landsvägsglidare? Något som orkar ta sig fram på backiga småvägar?

Hur ny bil ska du ha? Pratar vi helt ny bil eller några år gammal?

En Land Rover kostar ny runt 500 000, men några år gammal hittar man dem under 200 000. Tuffa chevor kostar fortfarande halvmiljonen även när något år har gått.
Bra landsvägsglidare finns ju i alla prisklasser, ska du köpa bil för 250 000 och vill ha så mycket som möjligt för pengarna, eller duger en bil i 150 000 kronorsklass lika bra?

// Ellen smile

Jag är ute efter något som går bra smile Alternativt en gigantisk bil som man kan smälla på äckligt stora fälgar på tongue

Men helst något som går bra.

Jag kan tänka mig begagnat (inte lätt att hitta något vettigt annars) Är dock ute efter något som inte är allt för gammalt och inte gått mer än 10 000 mil.

Ja 150 000 - 250 000 plus/minus är lagom! smile

yrkesfotograf inom reklam och företag.

Piratpartiet
339 Inlägg
24 april 2007
#6
Du får min för 75 smile dock har den gått lite mer än 10, just nu står det 24,6 på mätaren. 150 hk är rätt ok faktiskt.

DFFL
9 020 Inlägg
24 april 2007
#7
BMW 530d?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
24 april 2007
#8
Både audi o bmw har väl varsin värsting som är disel? vet inte vad dom heter dock


Bmw osv..

1 414 Inlägg
24 april 2007
#9
Turbo diesel i så fall, minst en 16 ventilare!!! Den 1,9TID 16 V som sitter i SAAB'arna med 6 växlad låda numera går som fasen. Den drar jämt med Aero'n som har 260 hk upp till ca 100 km/h... Det är i grunden en Alfa Romeo motor som SAAB turbo konverterat o hottat upp lite...

så mitt tips är 9-3 SS 1,9 TID 16V eller 9-5 1,9 TID

Motorn har 150 hk 320 Nm o grundvarianten för en ny 9-3 kostar ca 230'000:- Dessutom kommer en jäkligt färsh facelift på den bilen i sommar smile

Om du orkar vänta lite till så kommer det en 180 hk diesel med dubbla turbo's ifrån SAAB snart wink Även en V6 diesel på 250 hk är på gång men troligtvis inte i år...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

bullsmugglare
190 Inlägg
24 april 2007
#10
Dodge cummins!
dom verkar ha ett vridmoment som räcker för o rycka loss väggar=)
har iof bara kollat filmer på streetfire.net och dom är väll trimmade.
men dom har nog rätt bra med pulver orginal + att man nog får på äckligt stora fälgar på dom=)

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
24 april 2007
#11
BMW 330 CD

allltså en manuel Dieselcupe på 204 hästar med e46 karossen smile


847 Inlägg
24 april 2007
#12
Ja min Fabia e både prisvärd o snabb. Ligger inom din prisram o du får dessutom en ny bil då. Kolla in min sida.


1 231 Inlägg
24 april 2007
#13
Hertigen skrev:
BMW 330 CD

allltså en manuel Dieselcupe på 204 hästar med e46 karossen smile

Bmw 330D ser jag som det självklara valet om man ska ha en bra diesel smile

Mitt projekt: Evo III

Thorssa
24 april 2007
#14
http://www.youtube.com/watch?v=-x4Dkx0J … mp;search=

Annars så rekommenderar jag en BMW E39 eller E46 med trelitersdieseln, går sjukt bra!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
24 april 2007
#15
Diesel-prestandabilar är inte mitt bord, så jag njuter bara av hur de andra vräker upp med kunskaper.

Fast en stor, tung cool amerikansk jättebil med enorma fälgar och uppkäftig attityd impar många gånger mer på mig än alla BMW och Audis i världen... wink

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

1 353 Inlägg
24 april 2007
#16
Jag jobbar med amerikanska pickuper och SUV'ar.
och om du ska ha dieselbilar med kraft i så finns det 3 val smile

Dodge Cummings. ca 315 hk.
Ford Powerstroke. ca 325 hk 550 NM
Cheva Duramax. omkring 330 hk.

sen finns det trimkit , chip och man kan ju ställa på laddtrycket om man inte tycker det där är tillräckligt smile


behöver inte vara pickuper som har dom där motorena heller, finns i bla. Chevrolet Suburban, Ford Excursion, och i en del Vanar. 

dessvärre så är det ju bränslelförbrukning därefter också.

There's no replacement for displacement

Thorssa
25 april 2007
#17
Batta skrev:
Jag jobbar med amerikanska pickuper och SUV'ar.
och om du ska ha dieselbilar med kraft i så finns det 3 val smile

Dodge Cummings. ca 315 hk.
Ford Powerstroke. ca 325 hk 550 NM
Cheva Duramax. omkring 330 hk.

sen finns det trimkit , chip och man kan ju ställa på laddtrycket om man inte tycker det där är tillräckligt smile


behöver inte vara pickuper som har dom där motorena heller, finns i bla. Chevrolet Suburban, Ford Excursion, och i en del Vanar. 

dessvärre så är det ju bränslelförbrukning därefter också.

Synd att de där får pisk av t.ex en 330D med chip, säkert av en original också. Viktskillnaden är alldeles för stor.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
25 april 2007
#18
håller med ovanstående 330d 530d riktigt fina bilar och bra går dom också smile


178 Inlägg
25 april 2007
#19
En A8 kanske? Gigantiska hjulhus har dom iaf och skapligt med pulver i 3.3TDI (ca 260hk/630nm chipad). 250k som du har som gräns räcker i regel inte till den nyare karossen med 4 liters 8:an (ca 310hk/780nm chipad lol ), om du inte har möjlighet att lyfta momsen eller nat.

Suktar själv efter en 4.0 men lär ta ett ar till o gneta ihop mer pengar sad


1 353 Inlägg
26 april 2007
#20
Thorssa skrev:
Batta skrev:
Jag jobbar med amerikanska pickuper och SUV'ar.
och om du ska ha dieselbilar med kraft i så finns det 3 val smile

Dodge Cummings. ca 315 hk.
Ford Powerstroke. ca 325 hk 550 NM
Cheva Duramax. omkring 330 hk.

sen finns det trimkit , chip och man kan ju ställa på laddtrycket om man inte tycker det där är tillräckligt smile


behöver inte vara pickuper som har dom där motorena heller, finns i bla. Chevrolet Suburban, Ford Excursion, och i en del Vanar. 

dessvärre så är det ju bränslelförbrukning därefter också.

Synd att de där får pisk av t.ex en 330D med chip, säkert av en original också. Viktskillnaden är alldeles för stor.

jo, en bil på nästan 2500+ kg har inte så mycket att säga till om mot en 330D, det fattar väl vem som helst.

Men det kompenseras med dom riktigt manliga motorerna smile
Senast redigerat av Batta (26 april 2007)

There's no replacement for displacement


Sök