3099
Sök

Hur Mycket Pengar Har Du Lagt På Bilen???

1 380 Inlägg
23 januari 2010
#101
runt 50 kanske +- nån tusing tongue


Bärs!
3 456 Inlägg
23 januari 2010
#102
Memme skrev:
Själv har man inte lagt något ännu..

Skönt sätt att dra upp en 3år gammal tråd på... smile

Garaget.org peakade 2008.

7 120 Inlägg
23 januari 2010
#103
Ca 10 000 exkl. inköp av bilen. Räknar inte med att lägga ut mycket mer i år smile

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
23 januari 2010
#104
Aga_Diff skrev:
Memme skrev:
Själv har man inte lagt något ännu..

Skönt sätt att dra upp en 3år gammal tråd på... smile

aa, jag gilla de med smile... Varför ska dessa trådarna annars dö ut ;D

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

1 338 Inlägg
24 januari 2010
#105
hmmm.... tongue
nja en sak är säkert att det är på tok för mkt pengar egentligen..
Pengar man aldrig får se igen..
men man lever bara en gång så... big_smile

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

653 Inlägg
Rejsa ?
2 959 Inlägg
24 januari 2010
#108
Ja fy....man vill inte räkna men runt 80k på Evon kanske.

Autotech

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
24 januari 2010
#109
Golfen har det tyvärr inte blivit så mycket ännu.
Runt 15 000 bara. Men det är bara början!

På den gamle 240:in man hade innan slutade notan på dryga 45 000. Inte undra på att folk tyckte man var dum i huvet... tongue

Allt för den där jävla hatten!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
1 327 Inlägg
749 Inlägg
24 januari 2010
#112
Har ingen räkning på vad jag lagt på min 760, men den får alla delar den behöver och delar som misstänks kan vara gamla eller slitna byts ut i förebyggande syfte.
Stötdämparna bak kostade iallafall 6600kr, vind & bakruta 12 000kr, och så har jag i princip bytt ut alla slitagedelar man kan tänka sej runt om hela bilen, fjädrar, tändkablar, avgas från grenrör, extra dyrt orginalavgas på 760, främre rör kostar ca 5000kr, avgassats halv 4,500kr, nya leder, ny tankamatur ca 4500kr, nya orginal bränslerör, ny lack 4 500kr, billjud 5000kr ca, ny styrväxel, ny kupefläkt, repration av ECC system 3000kr, fälgar och däck 12 000kr + bolt on spacers 2000kr, fyrhjulsinställning multilink. Alla bromsar, bromsok, skivor belägg, backar byttes samtidigt.
Planerar sänkningssats för multilink 8000kr + nyrenorverad motor och helbilslack.
Jag köpte min 760 för 2000kr någotlunda fungerande och helt rostfri dock ej besiktiad eller skattad.
Vad bilen är värd på marknaden skiter jag fullständigt i för jag planerar inte sälja den.

Men om den nån gång säljs får inte vem som helt köpa, de måste va en 760 fantast som är rädd om bilen och vårdar den.

Skulle bilen krockas kommer den länsas på alla delar jag monterat och sen köper jag en ny 760 Kaross i bra skick och monterar över dem på den.

Jag tycker att man istället för att förlora massvis med onödiga pengar genom att ständigt köpa nyare bil hos bilhandlare som sjunker med tiotusentals kronor i värde under några år kan man lika gärna kosta på en gammal fin bil ordentligt.
Det blir ändå samma sak i slutändan att man förlorar pengar.
Men det beror också på för när man köper tex nya stötdämpare till en gammal bil så vet man att de kommer hålla i 10-20år, har man då bilen så länge så har man ju förbrukat pengarna förnuftigt.
Jag brukar också se de så, istället för att köpa en bil för 100 000kr kan man köpa en äldre bil i fint skick och kosta på den 100 000kr, den äldre bilen kommer då garanterat fungera lika bra och hålla lika läge som den nyare bilen.
Folk slösar ju pengar på helt onödiga saker som, ciggaretter, snus, alkohol och onödiga tv lån osv, vilket jag inte gör, så därför kan jag kosta på en gammal bil istället.

Om grannen har en ny bil på gården struntar jag fullständigt i, är ju högre status att ha en 25år gammal bil i bättre skick, utan lån och med bättre utrustning än "grannens nya bil" enligt mej. Finns ju folk som bryr sej om sånt.

Jag är alltså nöjdare med att ha en gammal bil i exklusivt skick eftersom det är ovanligt och roligare.
En nyare eller helt ny bil är för mej totalt ointressant eftersom de finns hur många som helst likadana och det finns inget speciellt med dem, man förväntar ju sej att en ny bil är ny, inget konstigt.
Senast redigerat av Bjornn (24 januari 2010)


161 Inlägg
24 januari 2010
#113
Börjar man räkna kronor på hobbyn så är det inte en hobby...


9 108 Inlägg
24 januari 2010
#114
Köpte Vectran för 35 och har sedan dess lagt 14-15.000 på prylar (har fått bra priser på mycket och köpt t.ex. fälgar begagnat) så det är 50k sammanlagt och det är jag jävligt nöjd med kan jag säga smile


Har även lagt 7-8000 på service och sådant men det kan man ju inte räkna med.


671 Inlägg
24 januari 2010
#115
Ja
Få se pärmen med kvitton buktar utåt...
Då e de inge packningar från biltema...
Snabbräkning 300 000 de e ju en rallycross/grupp H-bil undertill.

3 182 Inlägg
24 januari 2010
#116
köpte bilen för 18tusen sommaren 2009 la ner direkt ca: 8tusen.
sen vart det trim grejer för ca: 5tusen. nu senast så vart det en ny volvo original kylare och en service påse från volvo allt ca: 4tusen där med. mer lär det bli.

1 232 Inlägg
24 januari 2010
#117
för mycket men det va tvunget för att få den bes........ och sen lär det bli mer å mer för jag vill ju ha bilen personlig för det finns ju inga bilar som e det.iallafall inte somm matchar mej.

20 Inlägg
24 januari 2010
#118
ca 200 000 kr + inköp : 275000

" Less Is More "

1 232 Inlägg
24 januari 2010
#119
vad e pengar när det finns körglädje i slutändan????

2 337 Inlägg
24 januari 2010
#120
Strax över 30000 och ett flak öl på Saaben hittills.


Sök