3666
Sök

Bilder: tvätta bilen idag så då åkte kameran fram..

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
kommentera gärna, är absolut ingen fotograf men ja gör så gott ja kan wink

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/09430000-09439999/640x480/9432922.jpg?0

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/09430000-09439999/640x480/9432921.jpg?0

edit: la dom på pixbox istället..
Senast redigerat av Machin (24 april 2007)

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

SSS -12
3 217 Inlägg
24 april 2007
SNÖ?

Det tar sig Machin... Har följt din framgång... Men tänk på att ställa in vitbalans innan du fotograferar...

Annars hittar du ju vinklarna bra smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
Fuckface skrev:
SNÖ?

Det tar sig Machin... Har följt din framgång... Men tänk på att ställa in vitbalans innan du fotograferar...

Annars hittar du ju vinklarna bra smile

yes här är d snö kvar... dock väldigt lite.. börjar se ljust ut smile

vitbalans ? vad är d?

har som sagt bara en skit kamera.. (har iofs inte ens d då d e mamsens ja har lånat)
d är en Olympus u-miniDStylus V

311 Inlägg
25 april 2007
kanis yeah.. fin bil.. big_smile

Pv med preppad b20..

303 Inlägg
25 april 2007
Finfint smile

Då lär man kanske se dej ute på vägarna framöver

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

Miklen
25 april 2007
ja hade nog gått på lite mer i photoshop kanske såhär.. nu vet ja inte hur d blev riktigt för dels är inte bilden i 100% kvalité sen så är nog inställningarna på min skärm lite beng smile men bara en liten idé iaf smile

http://miklen.net/pics/edit.jpg
FOTO: Machin
Senast redigerat av Miklen (25 april 2007)

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
boxarhandsken skrev:
kanis yeah.. fin bil.. big_smile

stämmer bra d, är du oxå från byn? tackar tackar

Polluxe skrev:
Finfint smile

Då lär man kanske se dej ute på vägarna framöver

du lär nog se mycke.. ska jobba i pite hela sommarn smile

Miklen skrev:
ja hade nog gått på lite mer i photoshop kanske såhär.. nu vet ja inte hur d blev riktigt för dels är inte bilden i 100% kvalité sen så är nog inställningarna på min skärm lite beng smile men bara en liten idé iaf smile

http://miklen.net/pics/edit.jpg
FOTO: Machin

ooj kan d bli sådär oxå smile .. har aldri engagerat mig å prova göra något åt bilderna i olika program (tex Ps) .. har bara använta paint för att ta bort regnr wink

hur gör man sånt där då?
kan skicka originalbilden till dig om du vill leka ännu mera med den smile
Senast redigerat av Machin (25 april 2007)

Miklen
25 april 2007
Ne ja har så ja klarar mig..har inte orkat ta tag i dom över 600 bilderna från elmia än.. Haru photoshop så e d bara att leka på.. nu har ja engelsk version men bara att använda lite Shadows & Highlights för att dra ner överexponeringen på himlen t.ex och få fram lite mer färger genom att använda curves.. enklare variant av d är väl att öka på kontrast bara. men inte för mycke..

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
Miklen skrev:
Ne ja har så ja klarar mig..har inte orkat ta tag i dom över 600 bilderna från elmia än.. Haru photoshop så e d bara att leka på.. nu har ja engelsk version men bara att använda lite Shadows & Highlights för att dra ner överexponeringen på himlen t.ex och få fram lite mer färger genom att använda curves.. enklare variant av d är väl att öka på kontrast bara. men inte för mycke..

okej.. jasså har du legat på latsidan wink

har inte Ps på datorn.. men d går juh iofs att fixa.. får väl prova mig fram

Miklen
25 april 2007
Machin skrev:
Miklen skrev:

Hmm ja..latsida.. va e d tongue wink Snarare jobbat tillräckligt mycke för att varken orka eller ha lust att göra nåt annat.. snickrat ihop mig en hemsida att ha bilderna på fast nu orkar ja inte redigera nåra bilder tongue hehe

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
Miklen skrev:
Machin skrev:
Miklen skrev:

Hmm ja..latsida.. va e d tongue wink Snarare jobbat tillräckligt mycke för att varken orka eller ha lust att göra nåt annat.. snickrat ihop mig en hemsida att ha bilderna på fast nu orkar ja inte redigera nåra bilder tongue hehe

haha ja d kan va så ibland... hojta till när du fixat klart me hemsidan.. ska bli intressant att se smile

SOS-Racing
514 Inlägg
26 april 2007
Fina bilder. Har en del från en tvättdag i mitt galleri också, men jag använde mig av lite annorlunda vinklar.
Vitbalans och sådant har inte jag heller någon koll på :p jag bara knäpper. Latchar väl lite med inställningarna för att se vad som händer och sådant. Det bästa köpet var IAF ett polariseringsfilter, jäklarns vilken skillnad det blir på blänket i rutorna och sådant, det mesta försvinner direkt.

311 Inlägg
26 april 2007
jo ja är från älvsbyn tongue snart bilålder  big_smile

Pv med preppad b20..

253 Inlägg
26 april 2007
Fina bilder, bilen är väldigt nice cool

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Razvan skrev:
Fina bilder, bilen är väldigt nice cool

tack än en gång smile
Senast redigerat av Machin (26 april 2007)

Sök