2397
Sök

Rost problem

607 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
I min 240 är det rejelt med rost i reservhjulsbaljorna. Man kommer rent igenom rejäääält. Och tänkte om man kan laga detta på ett enkelt och snabbt sätt ? Vet att många inte tål en simpel lagning av rost , men kan man bara popnita över rosten ? eller svetsa över det ?

Brynäs tigers

1 567 Inlägg
26 april 2007
Vaför laga en gammal rostig 240 skrota bilen.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Majestas
1 319 Inlägg
26 april 2007
940R skrev:
Vaför laga en gammal rostig 240 skrota bilen.

Ett sånt äckligt dumt svar!!! håll dig undan om du inte vill ha med problemet att göra!

Team VeboTrim

811 Inlägg
26 april 2007
varför inte ta hand om det ordentligt eller det kanske är för mycket. av popnit och svetsa så kändes det som om svetsa är det som låter bäst tycker jag.

Har själv varit ute och kollat rosten bak vid lycktorna på min bil och det var inte kul. Det har runnit vatten runt lycktorna så det är rost hela vägen runt. Tur att man tar hand om det ordentligt och gör det rätt om man ska dänga på ett par nya vita lycktor senare. Hoppas bara jag får det bra och bort all rost. hmm

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
26 april 2007
ang om vad 940r sa så tycker jag att om det kostar massa pengar att fixa så borde man faktiskt överväga om det kanske är dags för något nytt.

607 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
dusty skrev:
ang om vad 940r sa så tycker jag att om det kostar massa pengar att fixa så borde man faktiskt överväga om det kanske är dags för något nytt.

Men då man har alla saker hemma så kostar det inte ett öre smile

Brynäs tigers

21 Inlägg
26 april 2007
allt går, det du kan göra är att först slipabort det nesta av rosten (eventuellt klippa bort några bitar ifall det ser illa ut) seedan är det bara att lägga på rostätare och sedan nita dit en plåt, eller svetsa och sedan måla över med rostskydsfärg.

209 Inlägg
26 april 2007
svetsa dit ett par nya reservhjulsbaljor då åsen är det väl bara spruta på rostskydsfärg å ha på underedsmassa sen eller nått hammarlack kanske

Gödseldräng
4 529 Inlägg
26 april 2007
funkar hur bra som helst med popnit är tillomed bättre än att svetsa
kolla mina bilder så ser du att jag har popnitat
och har gort likadant fast med svets på en annan bil tog inte lång tid innan det började rosta i svetsfogarna även med rosktskyddmassa på det
så popnit är ett bra altenativ

390 Inlägg
27 april 2007
Hade en 242a som jag drog en del enkla lösningar på, jag tog då bort baljorna helt och popnitade dit en ny plåt och var dit med underedsmassa bara.
Gick igenom bes och såg inte så jävligt ut ändå.

Kettunen
27 april 2007
Byta ut dom?

Eller svetsa dit ny plåt. Kanske lite tjockare plåt med så dom håller ett tag

.......
2 655 Inlägg
27 april 2007
finns att köpa nya baljor, typ mekonomen eller så. far dit å köp sen kapar du bort de gamla och sen om du vill va seriös så svetsar du men se till att slipa rent sen och lägg på nån bla grundfärg och sen lacka över eller om du vill va mindre seriös så poppnitar du skiten. vilken ja aldrig skulle äns fundera på att göra. fuskjobb är inte min grej...

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
27 april 2007
Gör INTE som en vän till oss gjorde, en äldre man.

Han GJÖT igen sina baljor med betong! Då försvann hålen... Just det...

Numera har vi hjälpt honom att få tag på en bättre bil, och så hjälper vi honom att ta hand om den samtidigt som han hjälper oss med annat. Som att skrapa mossa på taket eller klyva ved. Bra byten, sambon vill inte vara på taket, och vår vän är ingen bra mekaniker... smile

Skär rent från rost och svetsa dit ny plåt, ev andra baljor som ekonomiplåt om du inte vill lägga igen dem plant i stället, måla ordentligt och du har räddat situationen några år till.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

volvoraggare
4 776 Inlägg
27 april 2007
käns inte så aktuellt att säga nått svar eftersom du har fått dom mesta tipsen annars så kan man  ju ta staniolpapper och plasticpadding

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

557 Inlägg
8 september 2009
Lånar forumet lite.
Har nämligen också problem med rost i reservhjulsbaljorna i 240in. Så vart kan jag köpa nya sådana till billigt pris?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 september 2009
gör gt baljer av dom istället  smile bort med dom runda baljerna å sätt dit rak plåt istället  smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Sök