2217
Sök

trimma liten motor

112 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Tjenna

Nu e det så här att jag har bara en 1,6 liters motor imin a4.. valde det för att jag pändlar till norge. jag åker ju billigt iaf.. men en omkörningssträcka på flera kilometer e juh inte så roligt.. ..
men kom gärna med tips om hur jag kan göra för att få ur mer effekt ur motorn.. så mkt som det bara går....
gärna lite tips om hemsidor för motorgrejjer och styling är intressanta..

tackar på förhand..cool

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
26 april 2007
chippa så får du lite iallafall smile

166 Inlägg
26 april 2007
Finns inte så mycket att göra när man har en Sugmotor förutom turbokonvertering då.

666 Inlägg
26 april 2007
du kan jue byta kamaxlar, å sånt... men som sagt, lättare å byta bil

112 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
ja men jag vill juh åka billigt till norge..annars så hade jag nog haft en rs4 eller liknande..

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
26 april 2007
CLIFF_ skrev:
ja men jag vill juh åka billigt till norge..annars så hade jag nog haft en rs4 eller liknande..

Du kan inte göra så mycket med en sugis tyvärr =/. Chippa, annat avgas, sportluftfilter, bytar kam axlar som en annan sa.
Senast redigerat av THEBADGUY (26 april 2007)

Allt för den där jävla hatten!

4 554 Inlägg
26 april 2007
skicka i 3an bara de gör jag:D

106 Inlägg
26 april 2007
skaffa en liten uno o åk till norge i o köp dig en rs4 tongue

1 231 Inlägg
26 april 2007
CLIFF_ skrev:

Om du ska börja trimma den där sugis så att du känner någon skillnad försvinner lönsamheten ganska så omgående...

Mitt projekt: Evo III

9 108 Inlägg
27 april 2007
Trim = högre bränsleförbrukning så då förlorar du ju meningen med hela grejen..

.......
2 655 Inlägg
27 april 2007
MilleN skrev:
Trim = högre bränsleförbrukning så då förlorar du ju meningen med hela grejen..

nja MilleN nu ska vi inte skrämma stackarn. de går faktiskt att käna på att trimma oxo. förra sommarn så drog min bil nästan aldrig under litern när man körde men nu efter allt trim ja satt på den och fixat så går den under litern blandad körning wink... körde en sträcka på 40mil, drog 36liter och då pendlade ja mycke mellan 90-170km/h pga massa sniglar i trafiken;). de lyckades ja aldrig få ner den i förut tongue...
Senast redigerat av beemern (27 april 2007)

736 Inlägg
27 april 2007
Tja, skaffa tunnare däck på plåtfälgar, ut med onödiga passagerare, kör aldrig med mer än 20 % i tanken ut med innermattor reservhjul hatthylla bilstereo mm så blir bilen lite lättare, det är billigaste sättet...

Troligen galen...
567 Inlägg
27 april 2007
frasse4 skrev:
Tja, skaffa tunnare däck på plåtfälgar, ut med onödiga passagerare, kör aldrig med mer än 20 % i tanken ut med innermattor reservhjul hatthylla bilstereo mm så blir bilen lite lättare, det är billigaste sättet...

Helt rätt, ofta glömmer folk att det finns fler sätt att få en bil att gå fortare...

Förhållandet mellan vikt/hk är viktigare än vad många verkar tro.

112 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
HAHAHA ja det e fanimej sant.... ut med skiten ..
nån har stulit sterion i natt så nu e den iaf 50 kg lättare:P
haha:cool:

Sök