3457
Sök

saab 9-5 framvagn...Hjälp tack.

4 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Tar gärna emot "hjälp" tips . för man har fått höra de ena o de andra så man vet inte vad man ska tro på..

• Bilmodell
Saab 9-5 2.0t sport edition "sport chassi"

• Årsmodell
Det är 00:a

• Miltal
16 tusen mil

• Modifikationer på bilen
Enda som är gjort på den är fulflödes system och sportlufts filter.

• Hur yttrar sig felet?
Det kommer missljud på högersidan av fram vagnen.Det  "rycker" till i ratten lr vibrerar till som att något sitter löst när man bromsar inför en häger sväng exempel o ch börjar ackcelera då kommer det klucket i ratten. och när jag har fult ratt utslag åt höger och backar och sedan bromsar hör man ett missljud på höger sidan.

• Är felet permanent eller uppstår det bara ibland?
Det är ett permanent fel

• Vilken felsökning har redan gjorts?
Det enda som är utbytt i framvagnen är bromsar o belägg inget mera men felet var där innan jag bytte bromsar..

Mvh Mulle
Senast redigerat av eSSEt (26 april 2007)

Personlighet: En som ingen annan har med andra ord stört skön.
Min stil: Gymmast
Sysselsättning: Pluggar till servicetekniker för tunga fordon o arbetar vid sidan av på Ljungby Maskin med hjullastare. Nått ni undrar? Fråga!

3 295 Inlägg
26 april 2007
häv dej under bilen och kläm och känn på allting så ser du nog ganska snart vad det är för knas...

MVH Johan

4 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Det ska jag göra så fort huvet har klarnat till imorgon bitti.. Är jävligt trott o iriterad på det. Min Flickvän kör bilen åxo o min mor iblan o ingen känner nåått av de men de ää ju fruntimmer.. lr så ää ja jävligt petig .!? smile

Sysselsättning: Pluggar till servicetekniker för tunga fordon o arbetar vid sidan av på Ljungby Maskin med hjullastare. Nått ni undrar? Fråga!

Mångsysslare
162 Inlägg
27 april 2007
Troligen "knakstaget" stabiliserings staget  vanligt på 9/5:or...

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure

4 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
tack för tippset.. ska kolla upp det imorgon..

Mvh Mulle

Kockafan
224 Inlägg
27 april 2007
kan de vara länkarmarna? för de var ungefär så för mej på min saab, då hade bussningarna till länkarmarna gått sönder

Kocken

(none)
1 725 Inlägg
27 april 2007
Kolla även drivknutarna.. Har bytt mina efter vibrationer i framvagnen hmm

Hoppas det löser sig!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

Sök