3440
Sök

Vilken idiot !

44 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
Måste bara säga en sak! hur i helv*te kan folk köra om på insidan?
  Min flickvän var på väg till en spelning nu ikväll och tron't ni att det kommer någon idiot i en silvrig v70/850 och körde om henne på insidan och vägen är ganska smal plus att det kom mötande så hon höll ju på och krocka med både bilen som körde om och mötande mad
  Vet att det finns många gasglada personer men va fan, inte behöver man riskera sitt och andras liv på det sättet, personer som gör sånt är helt sjuka i huvet enligt mig.

.......
2 655 Inlägg
27 april 2007
Jansson_ skrev:
  Min flickvän var på väg till en spelning nu ikväll och tron't ni att det kommer någon idiot i en silvrig v70/850 och körde om henne på insidan och vägen är ganska smal plus att det kom mötande så hon höll ju på och krocka med både bilen som körde om och mötande mad
  Vet att det finns många gasglada personer men va fan, inte behöver man riskera sitt och andras liv på det sättet, personer som gör sånt är helt sjuka i huvet enligt mig.

håller me dej totalt. sånna idioter borde hängas upp i pitten me fisklina. har själv varit me om de då ja åkte me en polare...

44 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
BMW635_Robban skrev:
körde hon störande sakta eller?

Nej det var 90 km/h och hon låg ikring det.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
27 april 2007
Jansson_ skrev:

Såna idioter borde f*n inte ha körkort! Har själv varit med om när person kört om lastbilar på insidan! Hur jävla dumt är inte det?!?!. En sid vind-> Lastbilen går mot sidan= Krock. Livsfarligt ju!

Allt för den där jävla hatten!

Thorssa
27 april 2007
Antar att detta inte var på motorvägen? Ligger det nån i vänsterfilen på motorvägen när högra är helt ren så tvekar inte jag över att köra om på höger sida, på landsväg däremot tongue

Wankel
1 080 Inlägg
28 april 2007
håller helt med..
var med om nåt ännu värre förra sommaren..
körde på en enfilig 70väg sen blir det 50 precis innan en busshållplats och precis där kommer det nån jävla minivan och använder hållplatsen för att köra om mig i en jävla fart..då handlar det om cm och en jävla massa tur

MDS Västerås

44 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
Thorssa skrev:
Antar att detta inte var på motorvägen? Ligger det nån i vänsterfilen på motorvägen när högra är helt ren så tvekar inte jag över att köra om på höger sida, på landsväg däremot tongue

nej det var en vanlig landsväg som har en yttepytte väggren, helt sjukt hur folk kan köra.   Önskar att man själv varit med, jä*lar va arg man hade varit.

1 277 Inlägg
28 april 2007
Jansson_ skrev:
BMW635_Robban skrev:

Nej det var 90 km/h och hon låg ikring det.

Ok, ja det var iaf lite onödigt av omköraren...

-utan 940
1 728 Inlägg
28 april 2007
När jag kör lastbil i Stockholm händer det att folk kör på fel sida om trafikdelare/trafikljus för att kunna köra om mig, tiden måste vara dyrbar där eftersom folk tar såna risker för att komma först till nästa rödljus.

1 196 Inlägg
28 april 2007
Andreas 940 skrev:
När jag kör lastbil i Stockholm händer det att folk kör på fel sida om trafikdelare/trafikljus för att kunna köra om mig, tiden måste vara dyrbar där eftersom folk tar såna risker för att komma först till nästa rödljus.

Kan väl iofs vara förståligt om du kör en tradare med tungt släp, går inte så fort i början då.. Men annars så är det ju helt onödigt... Folk gör ju sånt med vanliga skåpbilar med...

128 Inlägg
28 april 2007
heh,,,det är bara tillåtet att köra om på höger sida om framförvarande bil ska svänga vänster....

---2Fast 2Furious---
Clio V6

9 108 Inlägg
28 april 2007
clio_blue skrev:
heh,,,det är bara tillåtet att köra om på höger sida om framförvarande bil ska svänga vänster....

Om det är tvåfiligt så får man, i alla fall på 50 och 70-vägar.

FreddeK
28 april 2007
dömmer ingen då jag inte var med och såg det hela....lanske fanns en anledning eller så gjorde det inte det! bara din flickvän oc föraren av den andra bilen vet!

-utan 940
1 728 Inlägg
28 april 2007
master_lars skrev:
Kan väl iofs vara förståligt om du kör en tradare med tungt släp, går inte så fort i början då.. Men annars så är det ju helt onödigt... Folk gör ju sånt med vanliga skåpbilar med...

Visst, men i de flesta fallen kör de om enbart för att det är en lastbil. Det var kul en gång när en Renault Twingo försökte köra om innan nästa rödljus, jag hade bara tom lastbil utan släp så jag utnyttjade Scanians alla 2100Nm och drog ifrån han. lol

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
28 april 2007
StiFf skrev:
håller helt med..
var med om nåt ännu värre förra sommaren..
körde på en enfilig 70väg sen blir det 50 precis innan en busshållplats och precis där kommer det nån jävla minivan och använder hållplatsen för att köra om mig i en jävla fart..då handlar det om cm och en jävla massa tur

Det låter iofs jävligt skillat att köra om sådär utan att drutta i diket eller krocka, även om det är idiotiskt. smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 114 Inlägg
28 april 2007
nog för jag själv kört om på innern men aldrig gjort det om jag inte känner den jag kör om

väldigt vågat att dra om på det sättet alla reagerar olika man räknar inte med att någon kör om på innern och på landsvägar använder inte jag  höger spegeln mycker tror inte så många gör det och kan nog bli skapligt rädda

Kör fort så hinner inget hända...

543 Inlägg
28 april 2007
BMW635_Robban skrev:

Det är väl ingen ursäkt Robban eller?? roll

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1

Fri fart för ett fritt folk!
14 114 Inlägg
29 april 2007
Spjutski skrev:
Glempa156 skrev:
BMW635_Robban skrev:

Det är väl ingen ursäkt Robban eller?? roll

Håller med där, onödig kommentar helt enkelt. Har själv varit med om samma sak, också en volvo som damma förbi på insidan helt plötsligt. Hann precis se han i backspegeln när han svängde in på högersidan om mig. Var på väg och gå ut på vägrenen å släppa förbii han, tur att man inte gjorde det smile

/Micke

just av den anledningen det är så jäkla farligt
har blivit omkörd på båda sidorna av bilar som kört en bra bit över 200
då kan det kännas lite otäckt

fast jag är inte oskyldig då jag brukar jävlas med polare och dra om på innnern för att jävlas
men då är det på folk jag litar på och som känner mig väl

Kör fort så hinner inget hända...

Sök