2963
Sök

polisen provoserar fram brott?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
när jag åkte på e20 förut mellan alingsås - göteborg så blev jag omkörd av en ganska fet audi a4 med s-linepaket sen lite senare såg jag denna a4an stannad vid vägkanten där även en volvo v50 och en polispiké stod och såg ut som polisen tagit in dom. jag körde därför väldigt försiktigt efter detta. sen lite senare så kommer pikébussen i en jävla fart omkörandes och tätt bakom ligger a4an som klistrat. efter att jag kommit lite längre står nu a4an och en vw golf och pikebussen parkerade med blåljus på pikebussen. sen lite senare så kommer a4an ensam i en jävla fart som vanligt och 20sek senare kommer polisen igen. frågan är nu vad dom höll på me? min första tanke är att a4an på något sätt provoserar förare att dom ska "hänga på" a4an? uppenbarligen så var det en polis i a4an iallafall. vad tror ni dom håll på med?
Senast redigerat av dusty (29 april 2007)

289 Inlägg
29 april 2007
låter troligt att det sitter en polis i A4:an och som du säger, att förhoppningsvis så hoppas väl dem på att någon skall hänga efter denna Audin. Som tur är så använder sig polisen endast Volvo & Saab till sina civil bilar häromkring, och det är såpass få till antalet att man känner igen dem så fort dom är ute på vägarna

1 174 Inlägg
30 april 2007
bara saab och volvo??? vilken lyx, här i halmstad kör dom både volvo 245, 940, 945 jävla massa saabar och vw passat osv, listan kan göras lång man vågar ju fan inte gasa mot någon som man verkligen vet att bilföraren inte är snut.

"If you're in control, you're not going fast enough"

607 Inlägg
30 april 2007
Oj, runt vårat område använder dom sig av saab och volvo

Brynäs tigers

Colaberoende
1 219 Inlägg
30 april 2007
Vet att för många år sedan så hade polisen en Chippad Volvo 850 Civil och hyffsat snygg att kolla på. Dom provocerade fram en hel del och sedan stoppade en massa. Den försvann efter ett tag och efter det så har det inte kommit någon ny häromkring.

/Ena

289 Inlägg
30 april 2007
Ena skrev:
Vet att för många år sedan så hade polisen en Chippad Volvo 850 Civil och hyffsat snygg att kolla på. Dom provocerade fram en hel del och sedan stoppade en massa. Den försvann efter ett tag och efter det så har det inte kommit någon ny häromkring.

/Ena

Det är lurigt det, för det kan ju vara väldigt lätt att man gasar ikapp om man ser en sådan person komma i backspegeln, men för Polisen så är det ett väldigt bra knep att sätta dit oss "biltokiga" människor sad

Volvo-driver
91 Inlägg
30 april 2007
Om så är fallet, att polisen "provocerar" fram brott, är det rent idiotiskt enligt min åsikt. Inte bara att dem lockar folk till brott, utan att dem sättar andra i fara med deras sk. teknik att ta fast "fortkörare". Usch!!!

Volvo till folket!

Troligen galen...
567 Inlägg
30 april 2007
Brottsprovokation är förbjudet, svensk polis får inte använda sig av den sortens verksamhet.

Bevisprovokation är däremot fullt lagligt.

28 Inlägg
30 april 2007
Här har Polisen typ alla möjliga bilar som civil polis och dom försöker även att Provosera fram en fortkörning,Igår såg jag en volvo xc 90 d5 -07 en med samma färg som farsan å allt så ja å kompisen drog på lite i tron om att de va farsan men så var inte fallet,Men som tur var så höll vi oss inom hastighets begränsningen hehe smile

289 Inlägg
30 april 2007
Draxim skrev:
Här har Polisen typ alla möjliga bilar som civil polis och dom försöker även att Provosera fram en fortkörning,Igår såg jag en volvo xc 90 d5 -07 en med samma färg som farsan å allt så ja å kompisen drog på lite i tron om att de va farsan men så var inte fallet,Men som tur var så höll vi oss inom hastighets begränsningen hehe smile

Jasså, vad hände för något då?

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
30 april 2007
Draxim skrev:

hände liknande sak för mig lördags å, en cheva pickup kommer och drar som satan, ökar farten, då slår han på blåljus. tur som det var så hade de nå mer viktigt än mig smile

250 Inlägg
30 april 2007
Här är civilbilen en vit 740 med PUT i regnummret wink kallas i bilkretsar för puten tongue här i övik är inte trafikpolisen så stor om man säger så wink
Senast redigerat av newkie (30 april 2007)

------------------------------------------------------

Körv
3 535 Inlägg
30 april 2007
I kristinehamn har vi så äckligt mycket med knark.. Så alla polisaspiranter hamnar här först.. typ hmm

Så skulle man bli tagen för något så vill dom så jävla gärna sätta dit en.. Jag hatar dom "poliserna"..

Iaf, civilbilarna är typ bara Volvo och Saab. Men! Dom har faktiskt suttit i en gammal TOYOTA STARLET!! haha.. Dom satt 4 stycken stora karlar i en liten jävla starlet! hahahaha.. Då satt dom å kolla hastigheten med laser smile Tur att man körde lagligt, DEN GÅNGEN tongue

Truckdriving Man

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
30 april 2007
här i mina kretsar så kör dom runt i en stylad 940 turbo! grymt snygg å kolla på..minsta lilla gaspådrag mot den å man blir stannad. dom kommer mest i volvo och saab i denna trakten iaf..men det e irriterande som fan..

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

2 911 Inlägg
30 april 2007
Snälla, sluta kalla minibussar för piketbuss, det finns tre piketer i hela sverige, stockholm, malmö och göteborg och dom kör ytterst tunga chevor och är aldrig ute och jagar fartsyndare wink

Brottsprovokation att köra snabbt efter vägen, har ni småknattar någon allmän skyldighet att haka på så fort någon kör förbi er? isåfall kan ni gott ta böterna också.
Polisen har nog bättre för sig än så.

264 Inlägg
30 april 2007
newkie skrev:
Här är civilbilen en vit 740 med PUT i regnummret wink kallas i bilkretsar för puten tongue här i övik är inte trafikpolisen så stor om man säger så wink

Det är en volvo 850 annars.... sedan har vi nyligen fått en sprillan ny saab med reg XAX om jag inte mins fel mörkblå. sedan finns det flera än vad du tror  PATRIK

264 Inlägg
30 april 2007
NiMroD skrev:
newkie skrev:

Det är en volvo 850 annars.... sedan har vi nyligen fått en sprillan ny saab med reg XAX om jag inte mins fel mörkblå. sedan finns det flera än vad du tror  PATRIK

kan ge dig alla om du vill du kan få om några dagar smile

1 277 Inlägg
30 april 2007
Ja, de provocerar fram brott.

Snackade men en polare igår som kört bakom en bil som låg i typ 100 på 110-väg Vid hallandsåsen. som folk vet bromsar man väl inte direkt i nerförsbackar utan ökar. Där kör min polare om slököraren som givetvis var en civilpolis. Kompisen blir stannad längre fram och får 3000kr i böter.

533 Inlägg
30 april 2007
Enligt mitt sätt att se det så provocerar dom inte....!! Dom testar era omdömen!!!
Kan man  inte hålla foten från gaspedalen för att någon annan kör antingen fort eller långsamt så får man väl skylla sig själv eller!!!??

Att tycka att det är att slököra om någon kör i 100 på en 110-väg kan väl vara högst individuellt men likväl begår du ett trafikbrott om du kör om i MER än 110. Kan BARA vara förarens fel.

Sååå, sluta gnäll på polisen hela tiden och ta lite eget ansvar!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

Skogs Arbetare
413 Inlägg
30 april 2007
psittacus skrev:
Enligt mitt sätt att se det så provocerar dom inte....!! Dom testar era omdömen!!!
Kan man  inte hålla foten från gaspedalen för att någon annan kör antingen fort eller långsamt så får man väl skylla sig själv eller!!!??

Att tycka att det är att slököra om någon kör i 100 på en 110-väg kan väl vara högst individuellt men likväl begår du ett trafikbrott om du kör om i MER än 110. Kan BARA vara förarens fel.

Sååå, sluta gnäll på polisen hela tiden och ta lite eget ansvar!

Bra, sakt.

Go For It!!

Sök