3521
Sök

Behöver hjälp med torpedvägg.. =/

8 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
Jag har en KIA Picanto EX -06 och ska koppla baslåda..
Men hittar inget hål i torpedväggen för att kunna dra strömsladd igenom..
Jag törs inte riktigt borra upp ett eget heller ifall man skulle lyckas träffa nått man egentligen inte bör träffat =P

Är det någon som kanske vet hur man skulle kunna göra eller ännu bättre vet var man kan finna ett hål i torpedväggen ?

Hela bilen är ju fan typ gjord i plast och "en gångs klips" så tar man bort skiten får man ju inte dit det igen =/

Vore evigt tacksam om nån ville hjälpa mig smile

MVH TiXeN :-)

"Det är inte rätt, men det funkar (!)"
Missbruk beivras p.g.a. RiksKnas-Varning

busare
157 Inlägg
1 maj 2007
Hitta en tjockhärva med en gummitägning ifall den inte är för tajt , ta en trälina och trä igenom, fäst kabeln och sen dra igenom försiktigt o mata. At´t vara 2 underlättar otroligt!

Calibra <3

172 Inlägg
1 maj 2007
Det är nog lungt att borra, bara du kollar vad som finns ivägen innan du ska borra.tongue

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 maj 2007
Heinevik skrev:
Hitta en tjockhärva med en gummitägning ifall den inte är för tajt , ta en trälina och trä igenom, fäst kabeln och sen dra igenom försiktigt o mata. At´t vara 2 underlättar otroligt!

Ja, dra kabeln tillsammans med de andra kablarna som går in i kupen... Fråga återförsäljaren var han skulle ta in kabeln till en kupevärmare annars, är ju samma dimension typ tongue

8 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
Alltså själva grejen är att borra är ju nästan uteslutet för det finns absolut ingen som helst plats för att få in en borrmaskin ända intill torpedväggen och dem kablarna jag sett har typ gått via karossplåten typ.. Tänk på att det är en koreansk bil =P Finns inte så mkt logik i dem.. Ska försöka byta framdörr högtalarna sen, ska bli spännande för då måste man plocka av hela dörrsidan innan =P Det säger ju allt ! =P Provisoriskt gjorde jag typ som dem, fast ännu mer invecklat, jag skruva lös "framskärmen" och drog sladden bakom plåten så att säga..
Ett citat jag fick höra idag: "Det är inte rätt, men det funkar (!)".. wink Så är tacksam mot flera tips om alternativ.. min lösning är bara provisorisk.. Har kontaktat återförsäljare med och frågat men räknar egentligen inte med nått smart svar förutom typ: "Kom in så hjälper vi dig,- finstilt : Det kommer kosta minst 500kr för att vi ska kolla och hitta en lösning som kanske är med en borrmaskin och tar 5 min!" tongue

"Det är inte rätt, men det funkar (!)"
Missbruk beivras p.g.a. RiksKnas-Varning

Sök