2236
Sök

torkarna till strålkastarglas

President över Brinkland
465 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
Jag har ett litet problem, hur fan får man bort torkarna till glaset på en volvo 850 -94, måste man ha sådana på besiktningen eller ska man ta enklast möjliga, rondellkapen?

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"

-utan 940
1 728 Inlägg
4 maj 2007
Är det inte samma som på 7/900 att man fäller en plastgrej åt sidan så ser man muttern som sitter på axeln? De måste inte sitta där på besiktningen, isåfall skulle ju inte en enda raggar-740 gå igenom. smile

-=Painter=-
57 Inlägg
4 maj 2007
där torkararmen sticker ut på undersidan av strålkastaren är det som en "lucka" på, vik upp denna med en ringnyckel eller tång. sen sitter det en 8 mm mutter där . sedan är det bara o sätta igen slangen med en skruv så man inte förlorar spolarvätskan o gömma slangen bakom plasten. hoppas detta hjälper   men visst vill du inte ha kvar torkararmarna så är det bara o ta o kapa av dom !

699 Inlägg
4 maj 2007
Eller så följer du mitt råd å kollar på denna länken.. Så slipper du kapa sönder någonting smile

http://www.backspegeln.com/tips_torkare.asp

Bilgalen elektriker :)

President över Brinkland
465 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
okej, får gå ut och testa det då:) måste byta glas eftesom mina är spruckna, hittade ett par nya glas för 450 kr styck idag.

699 Inlägg
4 maj 2007
ok, hör av dig om du behöver hela lycktorna.. jag har kvar mina orginal kvar sen jag satte på klarglasen..

Bilgalen elektriker :)

President över Brinkland
465 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
det har fixat sig nu, nu är det bara dom där förbannade clipsen som jävlas med mig:rolleyes: men det kommer nog ordna sig bara jag pillar lite med, får köra dieselturbo ikväll istället inte fy skam det heller:)

Sök