2813
Sök

trimma en 940 vilket är enklast?

61 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
har en 940 med en 230fb motor undrar om ja ska trimma den eller sätta i en turbo motor men blir väl ganska mycke jobb med elektriska va? eller ska man köpa en bil m turbomotor i direkt. tjena

Fri fart för ett fritt folk!
14 163 Inlägg
8 maj 2007
det är ganska enkelt att byta till turbo motor i en 940 elektriskt handlar det bara om att löda in ett spridarmotstånd och flytta sladden till lmm:en från vänster till höger sida
och nya kablar till batteriet och till spolevätskeburken

det går oxå att flytta över all motorrums el från en 940turbo till din bara du håller dig inom samma årsmodeller 95 eller 96 kom nya kontakter som inte fungerar ihop med dom du har

man måste då byta båda härvorna i motorutrymmet dock har jag för mig att motorelen är densamma dock lite osäker

att byta hela härvan i motorutrymmet är en ganska enkel opration om man bara är van att skruva lite
sist jag grejade iof så stoppade jag bara i härvorna men båda härvorna med ikoppling av allt kanske tog 1.5timme och då var allt helt nylackat så jag var väldigt försiktig
istort kan bara kontakterna sitta på 1ställe

Kör fort så hinner inget hända...

61 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
där ser man tackar blev lite positivt svar nice jo skruvandet ska d inte vara brist på.

Sök