3575
Sök

Peugeot 206 GTI - trim!?

115 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
Är inne på att köpa en ny bil, Peugeot 206 GTI.. Orginal ligger det 137HK i den vilken jag finner är för lite! cool haha.. Jag har hittat chiptrim till den, men får bara ut 154HK ur den om man trycker i det.

Finns det något sätt att få ut ytterligare prestanda ur bilen, sport-avgassystem?

Sen undrade jag om det finns någon som vet:

Pegga 206 GTI har en 2,0L motor på 137 HK..
Pegga 206 RC har också en 2,0L motor, men på 180 HK? neutral

hur har dom fått ut det ur, och borde det inte gå att uppgradera en GTI till RC-prestanda?

Blir jätte tacksam för svar, måste verkligen ta reda på det! big_smile

1 297 Inlägg
9 maj 2007
Jag går också i planer på en GTI. Blir förmodligen en nästa vecka. För det första så ska du inte ta alla hästar på allvar=). Det är alldeles för många som plussar ihop alla procent för att räkna ut hästar. tex öppet filter 10%. sportavgassystem 10% och chip ger 15% wao 137 och sen 35% på de! Hästar är inte hästar förän de är bänkade smile

Rc-prestanda är inte bara motorn utan det är väghållning med smile men vill du ha en RC så borde du köpa en sån istället. Är förmodligen billigare än att trimma upp en GTI. Vill du ha ännu mer hästar så kan du fixa turbo smile Fränt men det är nog inte värt det. Billigare att köpa en golf med turbo då smile

Du kan även lätta bilen om du vill att den ska gå fortare. Slita ut baksäten osv smile

mvh smile

113 Inlägg
9 maj 2007
Annars kan du sätta i en motor från en 405 Mi16 den ska väl ligga på 150hk om ja inte minns fel å sen trimma den.
den e mer tålig än 206ans motor.

115 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
Strumpan:

Läste på www.itsfun.nu, där ökade du prestandan med 17 HK mha. chiptrim, men undrade bara hur man kunde trimma den annars ..

Men jag förstår fortfarande inte, eftersom att det är samma motor i stort sett på RC och GTI, så borde det inte vara så svårt att uppgradera? tongue haha.

Men tack i alla fall,

3 Inlägg
26 maj 2008
Har en gti och ha funderat lite på att de måste gå att uppgradera :S
Men kom på att de e datorn kanske inte e så svårt men där emot så ha dom ju uppgraderat motorn med kolvar å sådant skit :S så om man ska göra gti till rc så blir de billigare å köpa rc

148 Inlägg
28 maj 2008
sneJe skrev:
Är inne på att köpa en ny bil, Peugeot 206 GTI.. Orginal ligger det 137HK i den vilken jag finner är för lite! cool haha.. Jag har hittat chiptrim till den, men får bara ut 154HK ur den om man trycker i det.

Finns det något sätt att få ut ytterligare prestanda ur bilen, sport-avgassystem?

Sen undrade jag om det finns någon som vet:

Pegga 206 GTI har en 2,0L motor på 137 HK..
Pegga 206 RC har också en 2,0L motor, men på 180 HK? neutral

hur har dom fått ut det ur, och borde det inte gå att uppgradera en GTI till RC-prestanda?

Blir jätte tacksam för svar, måste verkligen ta reda på det! big_smile

det som jag vet som e skinllad

1,topplocket kommer från 2.2l
2,kamaxlarna kommer från 2.2l
3,avgassystem
4,grenröret
5,lätat svänghjul
detta e det som jag vet som e skinlladen men motorblocket e samma som gti 2.0

107...du blev just om körd av en miljöbil.

3 Inlägg
16 juni 2008
Vilken sida har du hittat chiptrimet på?

115 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
www.itsfun.se
Vet inte hur bra dom är, men där hittade jag chippet, nu har jag en saab 9-3 så om jag ska chippa blir det nog BSR, Nordic eller Maptun tongue  men It'sfun hade till peugeot 206 GTi iaf..

frukle skrev:
Vilken sida har du hittat chiptrimet på?

Sök