2267
Sök

Sänkning Golf III -92

Fotograf
183 Inlägg
1 september 2005
Trådstartare
Snart ere min tur och sänka bilen , men frågan är hur mycket jag ska våga sänka, har köpt en RS-Front till bilen till bilen och då kommer fronten komma lite lägre då än orginal så vet ej om man vågar slänga på ett 60/60-sats men samtidigt vill jag sänka den så mycket som de går, nån som sänkt sin bil(Gärna GOLF III) och har nån annan spoiler förutom orginal på sin golf III så man kan få se hur de ser ut...Tar däcken i om man sänker den 60/60? dimensionen på däcken/fälgarna är 205/45-16! lutar nog annars åt att jag sänker 60/40 eller kanske bara 40/40 i värsta fall bara..

Hur svårt är det att byta ut allt de gamla mot nya fjädrar+dämpare?
Hört att bakdämparna inte va allt för svåra att få loss , utan att de är framdämparna som kan bli krånliga!? =/

257 Inlägg
21 september 2005
Du kan ju kolla min. jag vet inte hur mycke den är sänkt. men ja har RS kjol på och 17" fälgar. du ser lite på mina bilder!

Fotograf
183 Inlägg
21 september 2005
Trådstartare
du har PM swecco!

VW-driver
291 Inlägg
29 mars 2007
Hur sänker man egentligen?

Räcker det med att lyfta upp hjulet och demontera hjul och bromskomponenter och därefter demontera hjulupphängning?

414 Inlägg
24 april 2007
Krucial skrev:
Hur sänker man egentligen?

Räcker det med att lyfta upp hjulet och demontera hjul och bromskomponenter och därefter demontera hjulupphängning?

Bra fråga undrar samma sak några svar? smile

hej

Sök