Biltemas toningsfilm

Loffe123
11 maj 2007 · 527 Inlägg

Är den något att ha?
Någon som provat?
Är klistret bra eller blir det bara en massa bubblor?
Är färgen snygg, dvs svart och inte brun?

Jag är inte ute efter någon proffstoning, men jag vill inte heller slösa bort en hel dag på en toningsfilm som är skit.

http://www.biltema.se/products/product. … emId=87986

Tjenixen.

Senast redigerat av Loffe123 (11 maj 2007)

Bizi
11 maj 2007 · 30 Inlägg

tonade en kompis bil i deras svarta och det blev bra, riktigt bra för priset wink
inga bubblor heller big_smile så lycka till smile

//Bizi
Audi_S-power Ingen riktig Audi utan quattro!
11 maj 2007 · 203 Inlägg

Hade själv biltematoning på min volvo innan, funkar hur bra som helst, men undvik och tona under vinterhalvåret. mitt släppte lite då. men den är mkt lätt att sätta på och ta av, så go 4 it

Ingen Riktig Audi Utan quattro
Audi S4 2.2TQ
Audi RS2 Porsche "Built by Porsche Zuffenhausen" (1994)
Kettunen
11 maj 2007 ·

Det är bra om man gillar lila aktiga nyanser!
Det är inte svart i solsken!

båge montör och hobby mekaniker
11 maj 2007 · 2 672 Inlägg

nej den "svarta" avtagbara är blå aktig i solsken, men deras svarta vanliga är iaf mörk grå smile tyckte inte om deras avtagbara när jag satt på den andra dom har! blev mkt bättre med den "vanliga" varianten smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Loffe123
11 maj 2007 · 527 Inlägg

Avtagbar?
Hur sitter den fast? Statiskt?
Blir det inte en massa bubblor med sådan?

b0nd3n
11 maj 2007 · 1 944 Inlägg

jag har biltemas avtagsbara, funkar skit bra. inga bubblor, och sitter tills man vill ta bort den. inget negativt kan jag komma på om den smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
11 maj 2007 · 5 753 Inlägg

b0nd3n skrev:
jag har biltemas avtagsbara, funkar skit bra. inga bubblor, och sitter tills man vill ta bort den. inget negativt kan jag komma på om den smile

jag kan nämna två negativa saker om den.. den är lite för tjock och inte bra att tona framrutorna med då den är lite "suddig" lite jobbigt och se ut då smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Vilden
11 maj 2007 · 223 Inlägg

Kolla på min bil, där är biltema toning på den, inga problem alls. ! inga bubblor lätt att ta av / på. och den är fan inte lila i solen ! big_smile pusspuss

sunshine29 5 bilar på 4 år:P
13 maj 2007 · 46 Inlägg

min kille hade den på sin bil innan å det var riktigt bra..lätt å sätta dit oxå..själv köpte jag race sports å den va helt värdelös...fastna hela tiden å blev massa bubblor å gick sönder..så tänker själv satsa på biltemas nästa gång=)

Säga vad man vill om Modoklacken, men trevlig är han>..<
http://www.youtube.com/watch?v=gHfisIOl … mp;search=
Viii väääntar^^
Volvo amazon "Rolf" (1969)
740GLT
13 maj 2007 · 22 Inlägg

Va äre här för dill, ja hittar inge j*vla återanvändbar solfilm på biltema tongue Vad kostar den? Hur mycket behöver man ca. till en 740, bakrutan + sidorutorna bak? cool
Spänk you cool

Senast redigerat av 740GLT (13 maj 2007)

Stoppa veganerna, dem äter upp djurens mat!
matlin snickarelärling
13 maj 2007 · 54 Inlägg

den kostar typ 40 spänn per rulle tror jag !!

http://www.biltema.se/products/product. … emId=77254


den e det och den funkar bra !! den blir svart och sitter bra om man gör det ordentligt och inte som som stog ute i -10 och lite snö hehe

mvh
matte

p.s du behöver inte mer än 2 rullar 50x160

Senast redigerat av matlin (13 maj 2007)

hmmm...?? the fire is burning !!
robinseger
13 maj 2007 · 9 Inlägg

För 4 år sedan köpte jag och en polare den dyraste filmen på biltema och det blev inte alls bra. Det blev sådär halv taskigt hemmabygges lila.... Kanske har förändrats det senaste, hoppas det. Biltema är skit bra annars...

Robin /// Dj Seger /// www.djseger.se /// GTI V
Kenny-83 Företagare & YouTuber
13 maj 2007 · 1 940 Inlägg

Jag hade det på mina ruter men fick en ruta inknackad så nu har jag det på bara en ruta men den rutan är finast av alla mina ruter big_smile tycker biltemas solfilm har en väldigt svart och fin look.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
740GLT
13 maj 2007 · 22 Inlägg

Va jag fattar just ingenting. Blir det en kant då den verkar ju inte täcka hela rutan uppifrån och ned? Varför ska man kunna ta bort dem?

Stoppa veganerna, dem äter upp djurens mat!
Loffe123
28 juni 2007 · 527 Inlägg

MEN HALLÅ!!!!!
Det här gick ju inte haha. Hur fan kan Biltema råda en att applicera med bara vatten. Filmen fastnar ju direkt och går ju inte flytta.
Pytsar man däremot i lite såpa så händer det andra grejor, då klibbar den inte fast utan man kan flytta runt den och sedan pressa bort vattnet.
Har man såpa i vattnet så blir det fan proffstoning, det vart svinlätt.
MEEEEENNNNN.....
Det blir en tunn svag grå hinna som syns i starkt motljus, typ fukt. Det är inte luftbubblor, utan såprester. Förhoppnignsvis så dunstar det bort med tiden, vi får se. Men att applicera Biltemas toning med bara vatten GÅR INTE...eller är VÄLDIGT SVÅRT!

I övrigt så är  den svarta färgen väldigt snygg, mustig och alldeles lagom mörk, 5:a i betyg på färgval!

Jag fattar dock itne alls hur Biltema hade tänkt att man skulle kunan flytta på filmen med bara vatten i, stört omöjligt. Såpa är ett måste.

Senast redigerat av Loffe123 (28 juni 2007)

Loffe123
28 juni 2007 · 527 Inlägg

Den gråa "fukten" försvann och nu sitter de där och det ser proffstonat ut 8-D

Så ska ni tona med Biltemas toningsfilm, använd såpa, oavsett vad de skriver, resultatet sitter och det ser skitsnyggt ut med såpa.

klonas88
4 juli 2007 · 16 Inlägg

Loffe123 skrev:
Den gråa "fukten" försvann och nu sitter de där och det ser proffstonat ut 8-D

Så ska ni tona med Biltemas toningsfilm, använd såpa, oavsett vad de skriver, resultatet sitter och det ser skitsnyggt ut med såpa.

Körde du med den i första inlägget i tråden eller den avtagbara..?

Kornz Solfilmsmontör
5 juli 2007 · 947 Inlägg

Loffe123 skrev:
Den gråa "fukten" försvann och nu sitter de där och det ser proffstonat ut 8-D

Så ska ni tona med Biltemas toningsfilm, använd såpa, oavsett vad de skriver, resultatet sitter och det ser skitsnyggt ut med såpa.

den gråa fukten är såpvattnet som fortfarande ligger kvar, det är omöjligt att få bort allt men som sagt de försvinner efter nån vecka. Trevligt o se att du lyckades, själv tycker ja inte om biltemas filmer på tok för tunna och inget metal skikt i vilket gör att dom inte dämpar värmen så bra.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
turbotompa fritidsprofessor
5 juli 2007 · 1 197 Inlägg

Kornz skrev:

Loffe123 skrev:
Den gråa "fukten" försvann och nu sitter de där och det ser proffstonat ut 8-D

Så ska ni tona med Biltemas toningsfilm, använd såpa, oavsett vad de skriver, resultatet sitter och det ser skitsnyggt ut med såpa.

den gråa fukten är såpvattnet som fortfarande ligger kvar, det är omöjligt att få bort allt men som sagt de försvinner efter nån vecka. Trevligt o se att du lyckades, själv tycker ja inte om biltemas filmer på tok för tunna och inget metal skikt i vilket gör att dom inte dämpar värmen så bra.

nee, precis, biltemas solfilm är sopor.. Helt värdelös att jobba med är den oxå, det går väl men är inte jämförbar med riktig film. Du kanske är nöjd nu Ok, men vänta en sommar eller 2 så får vi se om du är nöjd med din SOLBLEKTA toning..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang