3740
Sök

hjälp med hur man kopplar slutsteget

93 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
jag har ett DLS CA12 steg  och 2 gt4-12 basar men hur  ska jag koppla basarna till steget är lite förvirrad

finns två minus å två plus men det är ett mono steg
Senast redigerat av sceletor (12 maj 2007)

Bmw Rules

1 585 Inlägg
12 maj 2007
då kopplar du från ena basen till från plus på basen till plus på steget sen minus från basen till minus på steget sen samma på den andra basen så att varje bas ska sitta med sina kontakter brevid varandra.

93 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
Jolle87 skrev:
då kopplar du från ena basen till från plus på basen till plus på steget sen minus från basen till minus på steget sen samma på den andra basen så att varje bas ska sitta med sina kontakter brevid varandra.

men der  står
----------speaker----------
            - -  + +    each min 2 ohm
Senast redigerat av sceletor (12 maj 2007)

Bmw Rules

1 585 Inlägg
12 maj 2007
Senast redigerat av Jolle87 (12 maj 2007)

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 maj 2007
sceletor skrev:
Jolle87 skrev:

men der  står
----------speaker----------
            - -  + +    each min 2 ohm

buslätt du kopplar  från basen plus till slutsteget plus och minus på basen till minus påsteget sen gör du lkadant me andra basen också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

93 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
ok men då vet jag hur man gör  tackar

Bmw Rules

93 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
Jolle87 skrev:
http://img523.imageshack.us/my.php?image=kopplinggj0.jpg

Så kopplar du för att spela i 4ohm

och så här för 2ohm

http://img96.imageshack.us/my.php?image … ng2iq2.jpg

ok men viket e bäst för mi  2 ohm eller 4 ohm

Bmw Rules

21 761 Inlägg
13 maj 2007
sceletor skrev:
jag har ett DLS CA12 steg  och 2 gt4-12 basar men hur  ska jag koppla basarna till steget är lite förvirrad

finns två minus å två plus men det är ett mono steg

Orsaken till att det finns två plus och två minus är att det ska vara lättare att koppla in flera basar eller bas med dubbla talspolar. De båda plusanslutningarna är ihopkopplade med varandra inuti steget och de båda minusanslutningarna är också ihopkopplade med varandra.

Du kan bara koppla ihop dina två GT4-12 på två olika sätt, dels i serie med varandra (8 Ohm) och dels parallellt med varandra (2 Ohm). Det som gäller för dina basar är parallellkoppling och då kopplar du enklast en bas till varje plus/minus.

Du kan ju också koppla båda basarna till samma plus/minus, men det är onödigt att göra så pga att risken för kabelglapp ökar när man sätter flera kablar i samma anslutning.

Sök