2229
Sök

Erfarenheter av seat ?

285 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
Går i tankarna på Seat som andra bil, lagom stor billig men inte för tråkig är min tanke.
Hittar inga direkta seat klubbar/forum dör man kan fråga och köprådstråden finns ju inte (fattar inte varför dom tagit bort den)

En Seat Cordoba 2,0 16v -97   har hamnat i blickfånget nu. så vet du nått om den eller har ERFARENHETER om seat vill jag gärna höra.

Skippa gärna snacket om fula & så vidare & åsikter om man inte vet utan bara inte gillar seat.

Tack på förhand.

en satans jävla Volvo.

Colaberoende
1 219 Inlägg
13 maj 2007
Tjenare.

Jag har ju bara haft min bil i 4,5 år men jag var med när kompisen hämtade den på bilfirman.
Den har inte krånglat någonting motormässigt, Inga problem med bromsar eller något annat som bilprovningen kan gnälla på.

Jag kan ju erkänna att en Seat Cordoba i den karosstypen (även Ibiza) är ju inte den bästa vinterbilen pg.a att låsen fryser väldigt lätt men det går att åtgärna (jag har gjort det själv).

Det fanns en stor Seatklubb förut som försvann.
Det är en ny på gång på http://www.seatclub.se/

Jag tycker faktiskt inte dom är så superfula... Finns ju dom som har fått till bilen riktigt snygga men orginal kanske dom inte är något man kastar blicken efter.

Du kan fråga om olia saker så ska vi se om jag kan hjälpa dig.

/Ena

193 Inlägg
13 maj 2007
Tja,
har ingen cordoba men en Leon -00.
har bara haft den snart 1 år men tycker den är underbar!
Gick igenom besiktningen utan an. och inget har egentligen strulat förutom
låset på förardörren som Ena säger.
kan nog bero på att den aldrig varit vinterkörd innan jag köpte den.
Men det var bara att smörja låset och sedan fungerade det kanon.
Jag tycker seat har samma höga kvalitet som andra VAG.

Som ena säger, bara fråga på så kan vi svara efter bästa förmåga.
Gå görna in på www.seatclub.se och kolla runt lite.

Mvh Kimme

911 Inlägg
13 maj 2007
Ravestream skrev:
Går i tankarna på Seat som andra bil, lagom stor billig men inte för tråkig är min tanke.
Hittar inga direkta seat klubbar/forum dör man kan fråga och köprådstråden finns ju inte (fattar inte varför dom tagit bort den)

En Seat Cordoba 2,0 16v -97   har hamnat i blickfånget nu. så vet du nått om den eller har ERFARENHETER om seat vill jag gärna höra.

Skippa gärna snacket om fula & så vidare & åsikter om man inte vet utan bara inte gillar seat.

Tack på förhand.

Tjena !
Jag har haft min cordoba i ungefär 2 månader och jag är hel nöjd med den ! trode inte jag skulle vara så nöjd som jag är big_smile !
//ZoRTeP

pic up the phone, wazzzaaa

285 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
låter bra hittils. hur är det med stylign,tillbehör,trim till seat ? var kan man hitta sånt ?

en satans jävla Volvo.

Sök