Jag var med om exakt likadan situation för en massa år sedan, med min första bil.
Jag skulle rakt över ljus reglerad korsningen, från andra hållet kommer två bilar som skall svänga vänster och därmed korsa min väg. Man förväntar sig att de skall rulla fram och stanna så jag som har företräde kan köra först. Men första bilen gör en rivstart och kör först. Efter kommer en tjej jag förväntar mig att hon skall stanna då jag har företräde och hod deffinitivt inte håller nog gas för att hinna före. Men hon bara kör. PANG!
Jag var utan bil i två månader.
En månad stod bilen på Saab ANA i mölndal, när vi var överens hämtade jag den med hyrkärra, sedan tog det ca en månad till innan jag fick den lagad. (Grill, huv, kylare och lite annat små pyssel.) För motparten var det lättare, det var en hyrbil, så det var bara skriva på papper så var hon som var vållande klar med betald självrisk.
I mitt fall slutade det ändå lyckligt, då jag kunde lösa de två månaderna med kolektiv trafik.
Jag fick ut 1500:- mer från bolaget, än jag gett för bilen, köpte delar på skroten för 1100:- så var den på rull igen. Och nu var bilen inte bara gratis, jag hade 400:- över.
Hoppas du inte får några men, och att bolaget inte strular.
Lycka till.