Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

Kanelbullen
24 maj 2007 · 1 722 Inlägg

Magnus9-3 skrev:

laika skrev:

TessGTI skrev:
Nya V70 som kommer att komma ut lagom till vintern (har jag för mig) kommer att finnas med motoralternativet T6 (ca 290hk). LÄS MER: http://www.volvocars.se/All-Cars-MY08/V … ipment.htm


Utrett? roll

Nya V70 rullar redan på göteborgs vägarna såg en i veckan och en polare som jobbar på volvo i torslanda säger att dom har redan börjat skruva ihop bilarna så dom finns redan ute på markanden.

Bor närapå granne med Volvos provbana (Hällered) och har sett omaskerade V70 runt på småvägarna i över ett års tid.
Samma var det med C30, syntes bra länge innan den "kom"

och du kör SAAB??? hmmrollbig_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
laika
24 maj 2007 · 410 Inlägg

Magnus9-3 skrev:

laika skrev:

TessGTI skrev:
Nya V70 som kommer att komma ut lagom till vintern (har jag för mig) kommer att finnas med motoralternativet T6 (ca 290hk). LÄS MER: http://www.volvocars.se/All-Cars-MY08/V … ipment.htm


Utrett? roll

Nya V70 rullar redan på göteborgs vägarna såg en i veckan och en polare som jobbar på volvo i torslanda säger att dom har redan börjat skruva ihop bilarna så dom finns redan ute på markanden.

Bor närapå granne med Volvos provbana (Hällered) och har sett omaskerade V70 runt på småvägarna i över ett års tid.
Samma var det med C30, syntes bra länge innan den "kom"

men skillnaden är att jag såg den satans volvon när jag körde i angered (göteborg) inte vid nån jävla handlare eller testbana för den delen. Dessutom så var det så att C30 marknadsfördes genom att det var ett antal bilar som rullade runt på gator bl.a. i Göteborg bara för att synas. den rulla bra länge innan den började säljas.

Skoda Fabia (2000)
Frippe08 Galen
24 maj 2007 · 849 Inlägg

_Kekke_ skrev:
Ingen direkt kommentar, men en händelse på jobbet för nåt år sen.

En mekaniker skulle skrapa bromsskivorna på en bil. Han la i en växel och varvade upp, släppte gasen och sprang fram och skrapade medans de fortfarande snurrade. Sen skulle han göra likadant bak. Bilen var för övrigt en Ford Focus, som ju är framhjulsdriven. Han la då i backen och började gasa, men inget hände. Kliade sig i huvet en stund och gasade ännu mer. Till slut gick chefen fram till han och frågade vad han höll på med. "Det är nåt fel på bilen. När jag lägger i backen och gasar så snurrar inte bakhjulen"... Han hade alltså fått för sig att det var bakhjulen som drev när man backade.

Känns som han har valt fel yrke smile

Haahaa lol

Fyfan, stackars kille. fick han ha kvar jobbet? skulle ju inte vilja lämna min bil (om jag hade nånroll) till homom:P

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
Mr_Gear Biltokig
25 maj 2007 · 870 Inlägg

Kanelbullen skrev:

Magnus9-3 skrev:

laika skrev:

Nya V70 rullar redan på göteborgs vägarna såg en i veckan och en polare som jobbar på volvo i torslanda säger att dom har redan börjat skruva ihop bilarna så dom finns redan ute på markanden.

Bor närapå granne med Volvos provbana (Hällered) och har sett omaskerade V70 runt på småvägarna i över ett års tid.
Samma var det med C30, syntes bra länge innan den "kom"

och du kör SAAB??? hmmrollbig_smile

Kanske just därför som han kör saab?  wink

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Edman Busdriver
25 maj 2007 · 389 Inlägg

_Kekke_ skrev:
Ingen direkt kommentar, men en händelse på jobbet för nåt år sen.

En mekaniker skulle skrapa bromsskivorna på en bil. Han la i en växel och varvade upp, släppte gasen och sprang fram och skrapade medans de fortfarande snurrade. Sen skulle han göra likadant bak. Bilen var för övrigt en Ford Focus, som ju är framhjulsdriven. Han la då i backen och började gasa, men inget hände. Kliade sig i huvet en stund och gasade ännu mer. Till slut gick chefen fram till han och frågade vad han höll på med. "Det är nåt fel på bilen. När jag lägger i backen och gasar så snurrar inte bakhjulen"... Han hade alltså fått för sig att det var bakhjulen som drev när man backade.

Känns som han har valt fel yrke smile

Allvarligt? hade en 10åring trott det så hade jag nästan accepterat det, men en 33årig mekaniker? seriöst hur fan tar han sig igenom en dag på jobbet? tur att han inte är läkare tongue

Aerodynamik ...
25 maj 2007 · 7 120 Inlägg

Det finns en kille här på garaget som jag tycker är väldigt rolig.

Nåra ex:
Han tror man behöver lastbilskort till en Hummer.
Han tror att DK i F&F Tokyo Drift står för Donkey Kong . (lol?)
Han tror att Volvo S40 har V6

och mängder med saker. Alltid kul att se vad han skrivit till folk.

lol

Jimm
22 juni 2007 · 1 661 Inlägg

Hamilton skrev:

dusty skrev:
"visste ni att man kan växla utan att hålla ner kopplingen" den fick jag höra från en kompis en gång. en vecka senare mitt i natten ringde han mig och sa att hans bil gått sönder och han behövde skjuts. växellådan hade rasat smile

Fungerar alldeles utmärkt att växla utan att använda kopplingen, man måste bara veta hur man gör.

Så din kompis har 50% rätt wink

Utmärkt funkar det iallfall inte, skitsvårt att komma iväg. få i ettan, sedan gasa upp för mkt och vänta ner hstigheten tills man får i tvåan, sedan gasa som fan till 90 och lägga i 4an direkt. skitjobbigt att köra i stan eftersom det blir så mkt korsningar och rondeller. Håll på att smälla... haha Men ge fan i ettan så länge man har rull, 2an är mkt lättare att få i. bäst att hålla sig till 2an och 4an. Om man nu har 4an som direktväxel. har man 6 växlar blir det ju värre. Då har man kanske 5an som direktväxel.

Jimm
22 juni 2007 · 1 661 Inlägg

AudiS skrev:
En kompis fortsatte köra när oljelampan tändes, han skar hela motorn givetvis, när jag frågade honom varför han inte stannade sa han:  jävla skitvolvo, jag trodde iallafall att det var lite olja kvar när lampan tändes.....

Försökte förklara att det var oljetrycket som försvann om lampan tänds, men det var det tydligen inte alls, tilläggas bör att han är bilintresserad och skruvar med bilar!

Behöver inte alls va trycket. det kan vara nivån. Många bilar har en lampa till varje. tryk röd och nivå orange.

Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
22 juni 2007 · 991 Inlägg

läs min blogg så jaaa se och njut tongue
Senaste bloggen och kommentaren på de.

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
Mortalis VW-nörd?
22 juni 2007 · 4 332 Inlägg

_Kekke_ skrev:
Ingen direkt kommentar, men en händelse på jobbet för nåt år sen.

En mekaniker skulle skrapa bromsskivorna på en bil. Han la i en växel och varvade upp, släppte gasen och sprang fram och skrapade medans de fortfarande snurrade. Sen skulle han göra likadant bak. Bilen var för övrigt en Ford Focus, som ju är framhjulsdriven. Han la då i backen och började gasa, men inget hände. Kliade sig i huvet en stund och gasade ännu mer. Till slut gick chefen fram till han och frågade vad han höll på med. "Det är nåt fel på bilen. När jag lägger i backen och gasar så snurrar inte bakhjulen"... Han hade alltså fått för sig att det var bakhjulen som drev när man backade.

Känns som han har valt fel yrke smile

Inte undra på att Ford går dåligt och bilarna kommer och går på verkstäderna tongue

speedfreak racing Arbetsnarkoman...
22 juni 2007 · 1 098 Inlägg

En gång när jag var på en dag på strippen på säve så hade jag tre "nysvenskar" bak mej när en av autotechs S40 körde... MEd slicka fram å 18" bak..

Nysvensk 1: varför har han större hjul bak än fram?
Nysvensk 2: jag vet inte
Nysvensk 3: för att de rullar lättare bak med mindre gummi..

de va ju för att han hade slicks fram för att få bättre fäste å vardagshjulen bak...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Jimm
22 juni 2007 · 1 661 Inlägg

haha, en tjej på en fest frågade vad jag har för bil. jag sade Mitsubishi 3000. Jaha en sådan lockade min kille mig med fast det va en ny såklart. haha smile

En Saab 93 aero Körde upp bredvid. Ska vi racea, du har ju inte en chans. Vågar du?
jag sade: Jag tar dig.
Han sade: inte en chans, din är stor och tung, vi har båda FWD och jag har mer effekt.
Vi Körde och han hade inte en chans.
Har du nos? nej, 4wd och 320hk. duda? 400hk.... hahahahahahhahahaha smile

Opelmadness German cars, quality and beyond
22 juni 2007 · 8 197 Inlägg

Horizon skrev:

dusty skrev:
"visste ni att man kan växla utan att hålla ner kopplingen" den fick jag höra från en kompis en gång. en vecka senare mitt i natten ringde han mig och sa att hans bil gått sönder och han behövde skjuts. växellådan hade rasat smile

Det är ju ingen lögn iaf! Har kört utan att ha någon koppling, dock en äldre bil . gäller att växla vid rätt tillfälle helt enkelt. skulle dock ej våga på Golfen smile

Blåste koplingsvajern på min gamla '89 Vectra en gång. Mitt i stan. Och marknad var det=mycket folk! Men jag startade den met ettan i och smög iväg hem utan några som helst växlingsproblem. Som du sa, det gäller att växla i rätt ögonblick. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
22 juni 2007 · 8 197 Inlägg

Caffe skrev:
Mycket dumt har man ju hört, men jag står för en egen tabbe lagom innan norrköpingsträffen...

Jag fick hjärnsläpp och tänkte liiite fel, så när jag la handen på kylarvätskebehållaren frågar jag polaren om han kört hårt för bromsvätskan är fan varm. tongue *ridå*

(Kan tillägga att jag mycket väl vet vad som är vad egentligen... men på nått sätt slog det fel i skallen. tongue )

/C

Hahaha!!! Den var skitkul! Kan hålla med dig där. Ibland kan man kläcka ur sig dumheter rejält.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
22 juni 2007 · 8 197 Inlägg

För länge sen när jag hade min gamla Vectra från 89 var det en f.d kompis som påstod att Vectra 2000 hade breddade skärmar fram och att dom var minst fem cm bredare än på min. Givetvis så skulle han ju köpa den som stod i bilhallen här på Opel, och han är en sån som SKA vara värst och har rätt i allt.
Efter många diskutioner utan att killen ger med sig travar jag in på Opel här i byn och lånare med en skärm ut och lade den mot min framskärm och den passade. Han sa att den går aldrig på den andra. Jag gick fram och lade den mot den andra, som för övrigt hade stått bredvid 2000 många gånger då han påstod samma sak. Skärmen passade även på 2000! Självklart... Polarn köpte aldrig bilen för "dom hade satt på fel skärmar fram."
Nån som undrar varför han är en f.d polare? roll Klarade inte av honom i längden...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
22 juni 2007 · 8 197 Inlägg

Såg förresten en äldre dam som stod och tankade spolarvätska i tanken på sin sprillans nya SAAB 9-5 häromdan. Jag körde upp till henne och förklarade. Hon hade tankat 20 LITER!!!
Hon fick låna min mobiltelefon och ringa sin man. Denne ringde i sin tur upp en bärgare, men innan damen lade på ville hennes man prata med mig. Gubben säger "Ta bilnyckeln från henne för i helvete!"
Jag höll på att garava på mig.. Men jag var snäll och väntade på att dom hämta saaben. Aldig fel med en saab på en bärgare. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
JonasPLind
22 juni 2007 · 820 Inlägg

Min syster är inte ett dugg motorintresserad och detta har egentligen inte med bilar att göra

Men hon kom hem en dag med sin kompis och sa att dom behövde en stor slang.
Jag och mamma undrade vad dom skulle med den till och då sa dom att dom hade hällt bensin i kylarvätskan på kompisens moppe...

Inte säker på att det var i kylarvätskan dock eftersom jag själv aldrig fått för mig att skaffa en moppe, men dom hade ialalfall haft i bensin på helt fel ställe wink Fan va jag garvade smile

Datsuntok Datsunfrälst
23 juni 2007 · 65 Inlägg

Minns en grej från skolan, gick fordon och var nog inne på andra året.. En klasskamrat skulle göra nåt åt startmotorn på en bil, minns ej vad men när jag gick förbi pekade han frågande på generatorn -"visst är det de här som är startmotorn?"lol

NIzmO Ollikkala Racing
23 juni 2007 · 1 724 Inlägg

Finns gott om folk som inte riktigt vet vad dom pratar om, vissa behöver bara lite mer kött på benen för att få det rätt och en del är ute och cyklar totalt.

Kommer ihåg när jag gick i fordon hur en kille menade att hans Golf IV skulle få 250hk + genom ett chip utöver de hästar han redan hade, kanske vissa som missar vad man får utöver orginal och vad effekten verkligen hamnar på när man trimmar  wink .

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
RoTe
23 juni 2007 · 54 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Det finns en kille här på garaget som jag tycker är väldigt rolig.

Nåra ex:
Han tror man behöver lastbilskort till en Hummer.
Han tror att DK i F&F Tokyo Drift står för Donkey Kong . (lol?)
Han tror att Volvo S40 har V6

och mängder med saker. Alltid kul att se vad han skrivit till folk.

lol

Tyvärr grabben, han har rätt ang hummern.

En Hummer kräver (oftast) C kort. Den är nämligen så pass tung att det inte blir någon lastvikt kvar om man reggar den som PB.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang