2145
Sök

gamla/unga rävar se hit

allt över 4 är bra
9 Inlägg
15 maj 2007
Trådstartare
#1
god dag!
jag har haft denna fråga innan om än kanske inte riktigt så här formulerad.
jag har en audi a4 2.8 v6 ( 95:a) som jag hade tänkt hotta upp lite granna.
till en början så SKA jag byta avgas system till 2 1/2 tum samt byta till öppet konifilter.
därefter hade jag tänkt att chippa samt byta kammar till lite vassare. Mina frågor då..

1.om man byter till vassare kammar, måste man byta ventiler/ventilfjädrar eller beror det helt och hållet på vilken duration kammarna får?

2 behöver man byta till bättre koppling?

3 är det något annat som man behöver tänka på?

anledningen till att jag inte petar i smidda kolvar,vevstakar, balanserat svänghjul större spridare etc etc.. är för att det blir helt enkelt för dyrt, å eftersom jag inte bor gratis hemma hos mamsen å pappsen utan i ett hus med ungar å hela baletten så e man inte mer ekonomiskt överlägsen än var gemene man, med andra ord BEGRÄNSAD... typ!

tacksam för svar, för jag vet att det finns en del gamla/unga rävar här som kan ett och ett annat om sånt här, eller åtminstonne inbillar jag mig det / Alexander

guuuu va gött!

Väghyvel
252 Inlägg
15 maj 2007
#2
väldigt dyrt o trimma en sugmotor inget jag hade satsat på när man inte har pengarna..
hade köpt 1,8t istället så drar den mindre bensin o riktigt billig o trimma..

Saaboholic
3 129 Inlägg
15 maj 2007
#3
lavmajaudi skrev:
god dag!
jag har haft denna fråga innan om än kanske inte riktigt så här formulerad.
jag har en audi a4 2.8 v6 ( 95:a) som jag hade tänkt hotta upp lite granna.
till en början så SKA jag byta avgas system till 2 1/2 tum samt byta till öppet konifilter.
därefter hade jag tänkt att chippa samt byta kammar till lite vassare. Mina frågor då..

1.om man byter till vassare kammar, måste man byta ventiler/ventilfjädrar eller beror det helt och hållet på vilken duration kammarna får?

2 behöver man byta till bättre koppling?

3 är det något annat som man behöver tänka på?

anledningen till att jag inte petar i smidda kolvar,vevstakar, balanserat svänghjul större spridare etc etc.. är för att det blir helt enkelt för dyrt, å eftersom jag inte bor gratis hemma hos mamsen å pappsen utan i ett hus med ungar å hela baletten så e man inte mer ekonomiskt överlägsen än var gemene man, med andra ord BEGRÄNSAD... typ!

tacksam för svar, för jag vet att det finns en del gamla/unga rävar här som kan ett och ett annat om sånt här, eller åtminstonne inbillar jag mig det / Alexander

Jag kan svara på det enda som jag vet i denna frågan, nej med såpass lite modifikation samt hur mycket mer kraft du kommer få ut så skall du inte behöva byta koppling om den du har nu inte är kass förstås.

Ventilfjädrar osv kan behöva bytas om det blir för mkt duration osv.

Det du bör koncentrera dig på främst är nog hårdvara som program vara..leta efter insprutningssystem eller något som ger mer effekt än t.ex ett öppet filter som bara ger ljud osv. Spana även runt efter kompressor kitt eller dylikt som det finns att köpa till golf vr6.

För att få bästa möjliga svar på dina frågor råder jag dig att ta kontakt med nån firma som är etablerade inom trim av audi osv. Dom bör kunna svara på alla dina eventuella frågor.

/Markus

"Liberty of thought is the life of the soul"

allt över 4 är bra
9 Inlägg
15 maj 2007
Trådstartare
#4
hehe precis det svar jag inte ville höra markus. Skämt åsidor, vad "innebär" för mkt duration,alltså hur vet man det är det vid 70 grader eller vad? du får ursäkta om man e frågvis men utan dessa frågor...inget "bygge" för jag vill höra så många åsikter som möjligt så man har ett humm om hur man kanske kan gå till väga.

sedan det där med programvara... sånt kan man väl fixa hos sådana som tillexempel
nordic...nånting ( dem som mappar om bilar) eller e jag helt ute å cyklar??big_smile

guuuu va gött!

10 287 Inlägg
15 maj 2007
#5
Tråd låst. Skriv informativa rubriker som beskriver era frågor.

Se: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18176

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök