3415
Sök

850 Motorknack

424 Inlägg
11 april 2009
jonas 740 skrev:
Finns ett sätt att kolla om det är vevlager knack är att man testar att rycka en tändkabel eller spridare när motorn är igång 1cylinder i taget när motorn är igång. Tystar knacket efter att du har gjort det så är det stor risk att det är vevlagerknack.
Svårt att höra vad det är som knackar genom en film.

stämmer detta? någon som kan styrka detta ?
Senast redigerat av joliba_01 (11 april 2009)

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

+Uppfinnare+
643 Inlägg
11 april 2009
joliba_01 skrev:
jonas 740 skrev:
Finns ett sätt att kolla om det är vevlager knack är att man testar att rycka en tändkabel eller spridare när motorn är igång 1cylinder i taget när motorn är igång. Tystar knacket efter att du har gjort det så är det stor risk att det är vevlagerknack.

Du får väl testa och se, upp till bevis wink

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

424 Inlägg
11 april 2009
Evil_90 skrev:
joliba_01 skrev:
jonas 740 skrev:

Kunde vara bra om någon annan redan testat smile orkar inte riva ner tråget just nu och kolla !

Har knack som låter som lyftarna, bytte till nya lyftare men knacket är fortfarande kvar,
bilen går kanon bra annars. men tick . tick . tick . om nu vevlagrena är dåliga går
bilen fortfarande bra jämn och fin tomgång samt spinner på som vanligt . ?

kan det vara olje kanal till en lyftare som kan vara tät ? gjorde rent ventilkåpan så där borde de inte vara tätt .
bilen är 850 T5 -
Senast redigerat av joliba_01 (11 april 2009)

Ha de gött !

5 198 Inlägg
11 april 2009
joliba_01 skrev:
Evil_90 skrev:
joliba_01 skrev:

Kunde vara bra om någon annan redan testat smile orkar inte riva ner tråget just nu och kolla !

Så va det på min v40,, vi ryckte spridare 2 å det vart tyst,,, resultatet av vevlagret finns att beskåda i mitt galleri,,, bytte alla vevlager å motorn vart tyst.

424 Inlägg
11 april 2009
gamlingen skrev:
joliba_01 skrev:
Evil_90 skrev:

Så va det på min v40,, vi ryckte spridare 2 å det vart tyst,,, resultatet av vevlagret finns att beskåda i mitt galleri,,, bytte alla vevlager å motorn vart tyst.

Ok, jag har ryckt spridarna en i taget och tändkablarna men ticket är fortfarande kvar, kan det vara så att jag slipper lagerras just nu ? bilen går ju bra annars .!

Ha de gött !

424 Inlägg
19 april 2009
AcFreaker skrev:
JonasHalt skrev:
detdära såg ju inte så jättefarligt ut... men du bör kanske försöka slipa till det lite innan du byter lager..

Nej tyckte heller inte de va så himla farligt. inga spår/jack i veven. Får kolla sen me ägaren när han kommit hem hur han ska göra men luta iaf åt att göra ett försök me ett nytt vevlager där å se om de funkar. Kan inte mer än tuggas ner igen å då blir de renovering lr motorbyte som får ske

Hur gick det med bilen? testade ni att bara byta lager eller blev de en hel renovering ?

Ha de gött !

Sök