3387
Sök

Kicker L7 15" 4ohm, Behöver hjälp med baslådsritning.

25 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Hej alla på Garaget!

I Söndags köpte jag bas och ett slutsteg.

Basen: Kicker L7 15" 4ohm.
http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=23

Slutsteg: Kicker KX850.4, 4kanaligt.
(2ohm stereo, all channels driven "watts" 4x215W)
(4ohm bridged mono, all channels driven "watts" 2x 425W)
http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=82

Tycker ni att slutsteget är för klent till Kickerbasen?
Ska ja använda steget till ett framsystem? Och köpa ett mono block till basen? Elr duger det som det är?

Vad ska jag köra med för batteri? Vilket framsystem tycker ni ja ska ha till basen?
Vart kan jag få tag på billigast 35mm^2 ström kabel?

Nu till mitt PROBLEM. Jag behöver få tag på någon som har ritning/elr kan göra en baslådsritning som passar Kicker L7 15" modellen.
Elr om någon har gjort en egen bas låda till Kicker L7 15"?

Har tänkte att montera baslådan i min Volvo 740 sedan modell. Tänkte göra så att ja ska skära ut/bort mitten av ryggstödet på baksätet och ha basen i det hål som blir där, så man får in ljudet/dunket mer i cupen.

/Mvh Nicklas
Senast redigerat av Deathraizer (17 maj 2007)

191 Inlägg
17 maj 2007
Kolla kickers hemsida, in på support/technical support/manuals så har du lite grejjer o kika på smile Kör själv en L7 12"  ^^ Fast egen låda smile

Just another sick man in this sick world..

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
17 maj 2007
skulle inte köra basen med ett sånt litet steg...och varför inte köpa den med 2x2ohms spolar istället och sen ett dls cad15steg och ett mindre till framsystemet
så det blir lite ös..

tror dessutom det nästan blivit billigare med dls steget+ett litet till framsystemet nära på

svindyrt för ett 4kanals steg
har själv en 2x4ohms L7 15" då jag köpte 2basar varav den ena var skrot billigt
dom kräver jhu skapligt med effekt

Kör fort så hinner inget hända...

25 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Köpte basen och steget av en kille på DN bilradio nere i blekinge.
Jag gav 3000:- för steget som var nytt orört i kartong.
Basen gav jag 3500:- för som jag köpte direkt från affären.  Fick också kvitto o garanti på steget och basen.
Tyckte det inte var så jätte dyrt ändån med tanke på vad allt kostade "nytt".

Tänkte försöka hitta något beg monoblock och framsystem för en billig penning.
Kommer att ha KX850.4 till framsystem & köra med något monoblock till basen.

Growe vad har du för steg till dina Kicker basar? Har du monterat dit dem? Hur låter det? Byggde du egen låda med?'

/Mvh Nicklas

163 Inlägg
17 maj 2007
Varför skulle 425W RMS till varje spole vara förlite?

Iof så får basen 150Wrms (tot) mindre än vad den ska ha men det gör ju inte ens göra 3db i ljudskillnad.

Growe skrev:
skulle inte köra basen med ett sånt litet steg...och varför inte köpa den med 2x2ohms spolar istället och sen ett dls cad15steg och ett mindre till framsystemet
så det blir lite ös..

tror dessutom det nästan blivit billigare med dls steget+ett litet till framsystemet nära på

Senast redigerat av pr0bz (17 maj 2007)

med lem
1 925 Inlägg
17 maj 2007
Deathraizer skrev:
Köpte basen och steget av en kille på DN bilradio nere i blekinge.
Jag gav 3000:- för steget som var nytt orört i kartong.
Basen gav jag 3500:- för som jag köpte direkt från affären.  Fick också kvitto o garanti på steget och basen.
Tyckte det inte var så jätte dyrt ändån med tanke på vad allt kostade "nytt".

Tänkte försöka hitta något beg monoblock och framsystem för en billig penning.
Kommer att ha KX850.4 till framsystem & köra med något monoblock till basen.

Growe vad har du för steg till dina Kicker basar? Har du monterat dit dem? Hur låter det? Byggde du egen låda med?'

/Mvh Nicklas

du har ju ett papper på att steger är uppmätt till 1002watt och jag kan lova dig att det steget räcker,,,var ju nämligen o kollade på det steget och han sa att man """kan""" driva 2 basar med det,,,(l715") ,,,så att driva en så ska det nog gå alldeles utmärkt

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
17 maj 2007
pr0bz skrev:
Varför skulle 425W RMS till varje spole vara förlite?

Iof så får basen 150Wrms (tot) mindre än vad den ska ha men det gör ju inte ens göra 3db i ljudskillnad.

Growe skrev:
så det blir lite ös..

ser inte riktigt meningen med att köra ett 4kanals steg till 1bas..dessutom på ett analogt steg när det finns digitala som är mer strömstarka och ger mer effekt

till trådskaparen har min bas ligger eftersom den ena var spräckt..något stolpskott som inte varit försiktig men har ett kicker kx1200.1 till den basen dock ingen bil som fått sakerna i monterade ännu då jag bara har en bil fungerande för tillfället smile

Kör fort så hinner inget hända...

25 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Får tacka för dem svaren jag fått.

Bara baslåds problemet kvar.
Tänkte köpa en färdig tom baslåda, eftersom jag aldrig har byggt någon själv förut.
Någon som vet någon sida "svensk sida" som säljer tomma baslådor på 42-160Liter med port och gärna till fyrkantiga basmodeller.

/Mvh Nicklas
Senast redigerat av Deathraizer (17 maj 2007)

21 761 Inlägg
18 maj 2007
Hör med Björn på dbakuten, han borde veta precis vilken lådvolym+avstämning som passar bra i din bil. Chansen att hitta en färdig tomlåda där volym+basreflexport passar till din bas, är inte stor.

Sök