Jag undrar bara vad det finns för olika storlekar på motorena i en nissan 200sx s14? Och hur mycket hk dom är på?? Kanske bara finns en storlek?? va vet jag!
Tacksam för hjälp
Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!
nissan 200sx s14 håller de bra om man bara sätta dit type catback,sportluftfilter,grenrör och downpippers? är s14 bra bilar, jag vill inte meka o kan inte meka därför vill ajg evt om de hålelr när man lugn kör type liksom
Nu är det så att man kan säga att det finns 2 storlekar. Men det skiljer sig på modell namnet lite, en heter 200SX och har en 2L turbomotor på 200hk. Den andra heter 240SX och har en 2.4L sugmotor, den såldes bara i USA eftersom dom verkar ha något imot stressfläktar. Bilarna ser likadana ut men det skiljer sig lite i namnet. Dessutom finns det knappt några 240SX i Svearike.
japp har¨blivit lovat ett fast jobb den 29/9. så nu leta jag för full på en nissan 200sx s14 helst från 97--->> jag är inte mkt för trim och sån. vill bara bpu(catback,sportluftfilter,grövaregrenrör och downpippers) de är precis jag hade planerat. så min fråga vad kan jag få för 200sx s14 för 100000kr? vad ska man titta på?vilka saker viktigast? tack på förhand hör av er med råd o tips
jag var inne på japtuning.se kollade trimkit till 200sx s14 * Walbro 255 LPH High Pressure bränslepump * GReddy AirInx luftfilterkit * GReddy Power Extreme II cat back avgassystem japtungschip * JapTuning katersättningsrör * GReddy downpipe * GReddy frontpipe * GReddy front monterad intercooler, spec M * GReddy profec B spec II elektrisk laddtrycksstyrning * RPS koppling allt detta kostar ca:32000:- sen montering ca:11000:- dvs säga 40.000 ungerfär är detta värt? visst får man 120hk än orginal men 40lax är juh mkt pengar liksom
Kikade lite på det kittet, tycker det verkar helt ok faktiskt! Man kan nog göra ganska mycke kul med 320hk i S14
men sen kollade jag på deras steg 1 då får man ca: 260hk men då kostar de ca:12000:-+2500montering:P de kanske de man ska satsa på? för att de flesta s14 har juh troligvis redan exctor?sportluftfilter och catback och downpipers? då kanske man kommer ändå nästan 300hk ändå:P föresten jag e inne på s14 type 1997-1999 men vad kan man få för 100000lax tror du?rasar de lätt som 200sx 13? eller s14 är så mkt bättre?
http://www.blocket.se/vi/12724142.htm?ca=8_s den här bilen verka ha allt jag vill ha.. men tycker inte ni att de är lite väl för en 10års gammal bil? 130lax de är ganska mkt pengar..
CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
enligt nissan själv har s14 sämre motor i grunden med tanke på att dom inte fortsatte med den motorn utan byggde vidare på s13 motorn.. den motorn sitter i alla skylines osv.
varför bara köpa catback när du ska byta grenrör och downpipe(den har bara 1 turbo = bara 1 DP)?
den där s14a verkar ju ha allt du tänkte extra utrusta 100 000 kr bilen för + lite till dvs billigare än den du tänkte köpa först.
Vrf inte köpa storebrorsan Skyline istället? Du får ju lätt en R33 GTS-T för runt 100 000. 250hk, större motor som håller bättre(och skönare ljud, ENLIGT MIG), sen är dem snyggare osv osv
bara man bygger rätt så håller det ju.. men slarvar man så håller ju säkert rb25 bättre men 100 hk mer på sr20 motorn är ju inte problem. det kör ju alla med och sällan man hör ett ras med den motorn.
bara man bygger rätt så håller det ju.. men slarvar man så håller ju säkert rb25 bättre men 100 hk mer på sr20 motorn är ju inte problem. det kör ju alla med och sällan man hör ett ras med den motorn.
Säger inte att SR20 är en dålig motor, men RB25 är bättre och hållbarare. Thats it.
men som jag föresten jobbar på psoten om ni inte visste:P heheh nej men jag är nöjd om jag bara liksom sätt dit grenrör,downpiper,frontpiper,catback o sportluftfilter då får de bra nog för mig jag e inte så bra på meka.. därför sen om man tänker efetr för eller senare går bilarna sönder då tänker jag mest på delar så skyline är mkt dyrare än s14 att laga???