tja.. nu e de så här.. ska du bara ha: större avgassytem,extrktor grenrör,öppet filter etc. så håller en nissan 200sx s14 kanon med detta, det kan jag lova... dock vill jag ändå på peka att ett riktigt oljekyl är aldrig fel vid trimming eller ofta hård körning då man kanppast kan kalla den lilla värmeväxlare som sitter på våra motorer för oljekylare. och lagon tempererad olja är viktig, och våra motorer är högvariga och bli mkt varma. att köra med dom moddsen du vill ha är absolut inga problem. det är när du börjar leka med laddet utan riktiga grejer som det blir farligt... slutsats av engna erfarenheter: gör du bara dom moddsen och sätter dit en oljekylare så kommer de hålla länge länge! börjar du labba med för högt ladd får du nog lära dej att meka.
Det du ska titta på när du köper en s14 är om den är trimmad innan eller inte. om den har gått runt 10 000 mil så ska du fråga om vevstakslagren är bytta, då dom ofta säger upp sej runt 10 000 mil. våra motorer låter inte riktigt som andra motorer. dom är riktiga knackverk och låter illa och detta beror på dom hydraliska lyftarna och en magnetventil. om oljan är bytt var 500e mil då detta ska göras på våra högvariga motorer. karossen brukar det inte vara ngr problem med då våra bilar oftast bara går på sommaren.
vill bara poängtera att jag har mekat själv och lagt runt 20 - 25 000 kr på just trimmet sen med motorrenoveringen blev de mer, men jag har i runda slängar 350hk... och det håller fint. det lönar sej att skruva själv...