2400
Sök

Vad skulle ni betala för att få era säten omklädda? INTRESSEKOLL!

191 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Tjo.

Som sagt, hur mycket skulle ni betala för att få era fram/baksäten omklädda i det tyg/fakeskinn/skinn/färg/material ni vill, utav folk som gör allt jobb inklusive demontering/omklädning/montering åt er? Samt lämnar en "sömgaranti" åt er, utifall att det skulle bli sömmar som släpper, så är det bara att ni kontaktar oss och fixar transport av säten till oss för omsömning?

Är bara ute efter en intressekoll, tjejen min ska klä om min audi samt hennes polare har klätt om sin pojkväns bmw 325:s inredning med m3 säten totalt, kan även notera att bilen har 500hk plus och syns lite här o där.

Vi vill bara se om det skulle finnas ett intresse för att ev. starta nått sorts "företag" framöver, för omklädning av säten, för folk gnäller alltid om att dom vill byta klädsel, men det är ingen som vågar ta sig an utmaningen för att riva isär sina säten själv och försöka klä om/anlita nån som klär om säten åt dom. Har själv läst om dom hutlösa priser som företag har uppgett, och personligen skulle jag ALDRIG betala så mycket som dom kräver, för att man kan få de så satans mycke billigare bara man har lite folk som är kunniga inom det.

Min audi kommer få en omklädning i sommar, och jag kommer lägga upp bilder på delar av processen för att ni ska få se att det går helt rättmätigt till, båda sömmerskorna har utbildning inom mode/design, så dom KAN sy. Mest troligt så kommer audin börja kläs om inom en vecka eller två, och bilder på processen samt resultat kommer läggas upp.

Vid intresse så kan bilder på BMW:ns inredning skickas, vi har bilder från omklädnings processen samt slutresultat.

Ni får gärna även ange typ priser på vad det kostar för diverse "proffs" företag att klä om säten, så man får veta vad ni anser rimligt.

// Saelen
Senast redigerat av Saelen (21 maj 2007)

Just another sick man in this sick world..

8 883 Inlägg
21 maj 2007
För en klädsel i skinn till min 9000 skulle jag kunna tänka mig betala 3-4000:- (ink moms)

Fotograf på tierpidag.se

191 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
I riktigt skinn eller syntet skinn? Samt, menar du inklusive allt arbete, eller exklusive arbete? Menar, det tar ju en tid att klä om i en hel bil, men priserna jag har hört från en del företag är helt hutlösa, och har kommit fram till att man skulle kunna göra det till en bråkdel av priset.

Alla svar är välkomna, såväl ros som ris.

// Saelen

Just another sick man in this sick world..

8 883 Inlägg
21 maj 2007
Saelen skrev:
I riktigt skinn eller syntet skinn? Samt, menar du inklusive allt arbete, eller exklusive arbete? Menar, det tar ju en tid att klä om i en hel bil, men priserna jag har hört från en del företag är helt hutlösa, och har kommit fram till att man skulle kunna göra det till en bråkdel av priset.

Alla svar är välkomna, såväl ros som ris.

// Saelen

Menar givetvis inklusive arbete (stolar och baksäte). dvs monterat och klart i bilen, sedan för det priset så lär man nog få hålla sig till fusk "skinn"

Fotograf på tierpidag.se

Nästan nybörjare
145 Inlägg
21 maj 2007
Jag får min inredning uppsydd nu, jag demonterar/monterar och hon syr. Men det tar ett gäng med timmar ändå. O 3-400 i timmen är ni allt tvungna o ta ut, annars blir det ingen vinst alls. Så om ni inte är grymt snabba o kan fixa alltihop på en arbetsdag så drar det snabbt iväg...

Har ni räknat på hur lång tid det tar?

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732

1 396 Inlägg
21 maj 2007
För hela inredningen, instrumentbräda, tak, dörrsidor, stolar och soffa, 15000 kr.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

271 Inlägg
21 maj 2007
1000kr per sitplats skulle ni säkert kunna ta.. Jag hade iafal betalt 2000 spänn för att klä om min stolar, vilket jag ska göra! smile

Nästan nybörjare
145 Inlägg
21 maj 2007
en tusenlapp? då får du nog nöja dig med att de spraylimmar icakassar rätt på du... smile

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732

Alecci's fästmö
708 Inlägg
21 maj 2007
allt bero väl på vad de väljer att klä om i skinn eller vanligt....å sen få man ju räkna ut hur lång tid de tar och uppskatta arbetet som ni gör...de måste väl läggas på nått utgångspunktpris ändå? jobbiga säten och lätta säten tar ju ochså lite på priset eller?
typ börja på 8000 å kan stanna där om man inte begär mer kanske eller så... du kanske förstår hur jag menar?

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

1 Inlägg
21 maj 2007
Intressant! Jag planerar att klä om multiplan och har ringt runt till en del tapetserare. Om jag förstått det rätt är det förarbetet med att ta ut ett mönster som är det riktigt bökiga?

ca 15 tusen för 6 likadana stolar+inredningsdetaljer? ett par tusen mindre om det är oskattat.
det ger väl en 30-40 arbetstimmar iaf.

Har ingen aning om det skulle bära sig med såna priser, men det är vad jag skulle tänka mig att betala just nu tongue

336 Inlägg
21 maj 2007
Det som tog tid när vi klädde om bilen var demonteringen/monteringen. Själva sömnaden OM man har mallar går relativt fort. Det tar tid om skall få det snyggt o tid är pengar.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

31 Inlägg
21 maj 2007
Jag skulle kunna tänka mig att betala runt åtta-tio tusen för att få alla säten i bilen i skinn. Vet att det finns nån gubbe här ute i skogarna som klär om 50- och 60-tals bilar i orginalutförande och brukar sällan ta ut under 14-15000 kr för det.

Sök