3081
Sök

någon som vet något om biltemas mätare?

2 600 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
hej som rubriken är det någon som ha någon erfarenhet av biltemas mätare som volt och sånna typ ni fatt tongue tack på förhand ta även emot andra tips på billigare mätare roll

gör som jag kör gubba racer=)

68 Inlägg
21 maj 2007
laddtrycksmätaren funkar då iaf big_smile

I don´t care what people say, I just do it anyway

1 231 Inlägg
21 maj 2007
allt funkar , frågan är ju bara hur exakt den visar ...

2 600 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
hehe okej tack för alla svaren smile

845 Inlägg
21 maj 2007
do funkarfinfint.. tongue iaf dom jag fått till av förra ägarens kabel dragning.. tongue

Utanlem
895 Inlägg
21 maj 2007
jag har voltmätare därifrån.. räjsingstuk med man får välja färg wink

6 Inlägg
21 maj 2007
laddtryck mätarn fungerar jätte bra....big_smile

-utan 940
1 728 Inlägg
22 maj 2007
Farsan köpte deras laddtrycksmätare och den visar för mycket jämfört med min BSR-mätare, han ska lämna tillbaka skiten. När BSR-mätaren visar 1,2bar visar Biltemas 1,5.

2 600 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
hehe skit det samma om dom vissa lite fel det är ju lite lyx me mätare som volt och sånna smile

727 Inlägg
23 maj 2007
köper man mätare är det väl funktionen man är ute efter?! och vill man ha koll på grejerna lär man ju ha mätare som visar korrekt, annars är de bara å kasta pengar åt helsicke yikes

men visst ska man bara styla så kan man ju köpa va som helst.. då finns de billigare än biltema..

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

2 600 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
hehe jo klar man vill att den vissa rätt men det bero lite på vad man hadde tänkt att ha förnågon mäter jag hadde tänkt att köpa en volt och en vattentemp mätare om dom vissa lite fel så gör det inte så mycket tyker jag i alla fall smile

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
23 maj 2007
Frayze skrev:
köper man mätare är det väl funktionen man är ute efter?! och vill man ha koll på grejerna lär man ju ha mätare som visar korrekt, annars är de bara å kasta pengar åt helsicke yikes

men visst ska man bara styla så kan man ju köpa va som helst.. då finns de billigare än biltema..

Egentligen inte, det är SKILLNADEN som är det viktiga... Börjar en mätare stiga/sjunka mer än normalt så är det ju egentligen då den gör nytta... Man ser att nåt har hänt... Ska man vergligen mäta upp nåt så kostar mätare massor me pengar.
Sett ur en annan vinkel...

68 Inlägg
23 maj 2007
två olika laddtrycksmäatre visar precis lika, konstigt eller fel på bägge kanske..? ena biltema å andra Autometer.. hmmmmmm big_smile

iaf, av hundra st gjorda delar av vad som helst för pryl, så är de inte hundra som är perfekta

I don´t care what people say, I just do it anyway

2 600 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
nu ha jag bestämt mig jag köper en volt mätare och en vatten temp smile får väll se om dom fungera smile

12 086 Inlägg
23 maj 2007
Deras nya mätare har jag ingen erfarenhet av. Har dock deras voltmeter och vattentemp mätare från gamla serien o dom funkar, tror jag? Tycker kvaliten och konstruktion påminner väldigt mkt om auto guage billigaste serie.

2 600 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
jag ska köpa dom gammla mätarna för dom nya vet jag inte så mycket om än i alla fall kankse blir i framtiden den ända mätaren jag efarenhet av är volt mätaren och den ha fungera i ett par år nu så dom fungera bra tanke på priset=) hoppas vatten tempen fungera lika bra smile

Sök