2442
Sök

Fuck You Vanadis Gummi!!!

hater
656 Inlägg
24 maj 2007
kan de jävlas med dig så kan du jävlas med de..

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

Nybilven TT ägare
11 Inlägg
24 maj 2007
På jobbet så spelas alla telefonsamtal in, det är kanonbra när man får muntliga offerter över telefon. Jag kan bara plocka ut samtalet och maila över det till dem på några minuter om de skulle "glömma" vad de har sagt tidigare.

190 Inlägg
24 maj 2007
Jag fattar inte att folk fortfarande anlitar dom där otrevliga människorna, sämre kundkänsla får man leta efter....

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

645 Inlägg
24 maj 2007
Alltid tråkigt sånt där, förstår inte hur såna företag överlever. De är ju vi kunder som gör stället och om vi inte är nöjda så rekommenderar inte vi våra kompisar/släktingar/arbetskamrater eller whatever och kommer aldrig mer tillbaka.

Finns FÖR många liknande företag med lika pissig service och attityd.

12 086 Inlägg
24 maj 2007
Det är bra att sådana här trådar finns, Chrizz borde starta ett betygssystem där man kan betygsätta företag.. så man ser vilka man ska anlita resp inte!

Avstängd
329 Inlägg
24 maj 2007
om dom gjort så till mig hade jag gått ner dit me 2 förbannade pittbuls som inte fått mat på 5-6 dagar och hämtat min bil och inte betala ett öre.ta de som gjort på bilen för besväret av nervsammanbrott

9 108 Inlägg
25 maj 2007
bilstylarn skrev:
om dom gjort så till mig hade jag gått ner dit me 2 förbannade pittbuls som inte fått mat på 5-6 dagar och hämtat min bil och inte betala ett öre.ta de som gjort på bilen för besväret av nervsammanbrott

Tagga ner och tänk på vad du skriver, inte bara i den här tråden..

643 Inlägg
25 maj 2007
MilleN skrev:
bilstylarn skrev:

Tagga ner och tänk på vad du skriver, inte bara i den här tråden..

killen är ju coolast på forumet så då får man skriva sånt smile

FreddeK
25 maj 2007
Hmm allt kan ju ses från alla olika perspektiv och synvinklar. Då jag INTE var med dig och HÖRDE vad ni dom överens med/om för pris så kommer jag inte säga att företaget är skit och dra någon tafflig historia att man ska stämma dom osv. Alldeles för många som skrivit att det är grymt dålig stil osv men ingen vet ju vad som egentligen har hänt förutom du som var där. Så att sitta och dissa företag/folk/medmänniskor utan belägg är ju ren omogen idioti! tack för mig!

643 Inlägg
25 maj 2007
Freddeponken skrev:
Hmm allt kan ju ses från alla olika perspektiv och synvinklar. Då jag INTE var med dig och HÖRDE vad ni dom överens med/om för pris så kommer jag inte säga att företaget är skit och dra någon tafflig historia att man ska stämma dom osv. Alldeles för många som skrivit att det är grymt dålig stil osv men ingen vet ju vad som egentligen har hänt förutom du som var där. Så att sitta och dissa företag/folk/medmänniskor utan belägg är ju ren omogen idioti! tack för mig!

håller med till en viss del. men det är ju bra att han har nämt det här. . men att han enbart skrev ett inlägg och sen inte har skrivit hur det har gått visar ju en hel del misstänksamhet. kanske inte var så allvarligt iaf?

1 062 Inlägg
25 maj 2007
Trevligt företag ni pratar om......har själv bett dem dra åt helvete då de blåst mig på 600kr på en front. Dessutom behöll man grillgaller arken som enl Rieger MEDFÖLJER fronten!!

Kommer inte handla mer av dessa skojare. Tragisk firma som behöver lura folk på sådana pengar för att gå runt.......
Senast redigerat av TLO (25 maj 2007)

"You Go, we go!"

347 Inlägg
25 maj 2007
Jag har en dum fråga var ligger detta företag??? hört mycket om dom men har ingen aning var dom håller till..

Jag själv bedriver ett liknande företag som bygger och customisera bilar av ett visst märke skall jag väll skriva först...

Jag tycker att om du har blivit behandlad som du skriver här skall du gå tillbaka och försöka prata med ägaren i fråga och försöka lösa problemet med dom inte här.
kan aldrig tänka mig att dom vill ha den publicitet, så det går säkert att lösa.
Dock kan jag hålla med om som någon hade skrivit att 15" lätt billigt. till och med VÄLLDIGT billigt.
Kan gemför med ett liknande projekt vi har gjort.
Komplet kit (fram sidor bak) 11000:-
Lackering av kit samt lister och speglar på bil 5500:-
Montering 2500:-

Vi jobbar så att kunden får ett fast pris på allt och skulle det av något anldeing avika MÅSTE man ta kontakt och konsultera kunden och frågan hur han vill gå tillväga..

så ta du kontakt med med ägaren och ingen annan och prata igen det som hänt så löser det sig.
Annars gå till konsument ombudsmanen i din komun.
lycka till:)

Det skall var brett....

Vice CEO Bang&Olufsen Sweden
19 Inlägg
26 maj 2007
Va där i sommras och köpte ett Eibach Pro-kit till min bil och passade på att höra va dom skulle ta för ett par Yokohama Parada Spec 2  215/35-18".  Killen säger då 3500:- styck!!

Had redan beställt samma däck från mollway dan innan för 1795:- styck! Snacka om dyra j¤vlar allltså!

767 Inlägg
26 maj 2007
De helt sjuk ju! ja tar inget som e muntligt som ett avtal utan ja vill ha allt skriftligt! Sjukt ställe ger dom sig inte så be dom dra åt H... sen skall dom plocka bort skiten!

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

study
772 Inlägg
7 juni 2007
hur går det har ni kommit itll någon uppgöresele eller blir det stämmning?

820 Inlägg
7 juni 2007
Eliza skrev:
Finns det inte någon regel om hur mkt de får lägga på vid muntligt? Har för mig de..

Dom får lägga på ungefär 10 % tror jag. Men då måste dom berätta det en viss tid innan man ska betala och om det går på mer än 10% mer ska FÖRETAGET stå för kostnaden över dom 10 procenten...
Vet  inte om det är rätt med 10% men man lär sig det i typ, Rättskunskap A eller B...

820 Inlägg
7 juni 2007
JapMax skrev:
Det är bra att sådana här trådar finns, Chrizz borde starta ett betygssystem där man kan betygsätta företag.. så man ser vilka man ska anlita resp inte!

Finns betygsystem på Gula sidorna wink kanske inte är så många som kollar där iofs, men du kan ju skriva en hatisk kommentar där och ge dom 0 stjärnor...

Avstängd
658 Inlägg
7 juni 2007
tror han som skapa tråden insåg att d einte va så farlig..eftersom han inte skrivit nått mer om det....tro det e bullshit....men hade det blivit krångel..så ta ett baseboll trä gå dit å slå sönder lite grejor......hahaahhaaaha

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Solfilmsmontör
947 Inlägg
7 juni 2007
Eliza skrev:
Finns det inte någon regel om hur mkt de får lägga på vid muntligt? Har för mig de..

15% dock max 1000kr.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

15 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Här kommer lite uppdatering..

Först och främst så måste jag nämna att jag tidigare har varit på samma företag och bestält grejer.
Efter att de då sagt ungefär vad allt skulle kosta så ändrades priset när jag skulle få det monterat. Bara delarna kostade mig då 15.000 kr. Man sa till mig att lackering skulle kosta ca 6000 kr, montering 2500 kr, och provmontering skulle ingå.

När jag haft bilen på provmontering så fick jag tillbaka den repad på sidan och bakluckan där de provat ut vingen. Men de påstod självklart att det inte alls var de som gjort det hur mycket jag än tjatade och tom. visade bilder hur det såg ut dagen innan jag lämnade in den.

När grejerna kom tillbaka från lack så skulle summan då vara totalt: ca. 23.500 kr med allt ingående.
Men helt plötsligt så hade lacken kommit upp i 8200 kr och monteringen 3100 kr och provmontering skulle också betalas för ingen visste något om nån annan överenskommelse.
Priset blev alltså: mer än 26.000 kr.
Då tog jag hem grejerna själv och monterade det på egen hand (vilket jag ALDRIG gör igen).
Desutom mäsrker jag då att sidokjolarna var spruckna efter deras provmontering för att de våldats på med dem.
Bak-kjolen passade inte alls utan jag var tvungen att modifiera den helt och hållet.

DÄR BÖRJADE ALLT...

Min bil råkade sen ut för sabbotage då man sparkade av bak- och sidospoiler.
Försäkringen täcker de skadorna om jag låter samma firma göra jobbet igen, så jag hade inget val annat än att gå dit igen.

Pga. försäkringen så tes priset vara mycket billigt för Er men då ska det tilläggas att desa 15000 kr som jag betalat är mellanskillnader på en liiiten uppdatering av nå några hundra kronor dyrare bak- och sidokjolarna samt en ny front som konstade ca. 5000 kr.
Sen skulle de utföra småjobb som lacka mina sidolister (som för övrigt skulle ingå i priset), byta elhiss och montera ny innerskärm.

Så det var så här det blev.
Men priset för allt blev ju inte vad han sa, utan slutade på ett par tusen extra.

Jag har betalat och fått ut min bil.
Har faktiskt pratat med en jurist och fått tipset att betala och vara glad. Även om jag rätt så kommer jag att förlora ett mål i rätten för att jag inte har bevis. Jag skulle ha tagit allt skriftligt.

Hur som så var hela inlägget till för Er som vill nyttja företag..
GÅ INTE DIT!!!!!

Magnus

Sök