Tror inte du kan ta bort gasen hur som helst.
Baseras på mina erfarenheter av vår veteranhusvagn från 1966 som aldrig haft gasol. Vagnen är nämligen uppbyggd kring apparater med fotogen, så det är en enorm fotogenkamin för värmens skull och så ett båtkök med fotogenbehållare. Kylskåp saknas, däremot har vi satt in en 12-volts kylväska för matförvaring.
När jag kom in för att besiktiga denna vägrade besiktningsmannen utföra besiktningen, han hävdade att det inte var någon husvagn eftersom den saknade gasol. Observera att vi då har full inredning i vagnen! Försökte förklara att det är fotogen i original på vagnen, men han bara vägrade. Han tyckte jag skulle regbesiktiga om husvagnen till en släpkärra, eftersom den in hans ögon inte var någon husvagn utan gasol.
Fick åka hem igen, arg som ett bi, och ringde till vägverkets fordonsupplysning i Borlänge och förklarade situationen. Han sa då att relgerna är som besiktningsmannen sagt, MEN att de inte gäller veteranhusvagnar... Åh... Ringde således chefen på den lokala stationen och fick honom att personligen besiktiga min vagn redan samma eftermiddag.
Så, jag TROR att du måste regga om husvagnen om du tar bort gasolen.
Hoppas det löser sig! // Ellen