40 timmar i sträck är nog max, utan vare sig lunch eller sömn men på sin höjd paus för naturbehoven.
Mina normala arbetsdagar i lastbilen är 11,5-12 timmar. Dessutom blir det mer jobb varje dag i och med att man har eget företag. Cirkus 15-16 timmar per dag går nog åt till jobb i dess olika former.
Eftersom man även måste ha lite fritid för att orka med allt det, så skär man ner på sömnen istället. 6 timmars sömn är en hel del i min värld. Detta kombinerat med i snitt 7 måltider per vecka fördelat på typ 6 dagar gör att man nog kan påstå att man inte lever särskilt hälsosamt.
Har för mig att rekordet för att jobba längst i sträck sattes av en brittisk kommendörkapten under jakten på Bismarck under andra världskriget. Han befann sig stående på kommandobryggan mer än 5 dygn med undantag endast av dassbesök.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex