Vem är The Stig?

kolvas
9 juli 2008 · 4 001 Inlägg

998cc skrev:
Lewis Hamilton lär det ju inte va för "the stig" har vari med en längre tid än va lewis har vari med i f1 cirkusen

men det är en F1 förare
i topgear så va det med ett skämt där han läste tidningen och såg att lewis van en deltäving och slängde ner tidningen, så det kan vara fernando alonso efersom dom e lite putt på arran,

men hinner värlkigen en F1 förare köra biler åt dom?

jag gissar på mika häkkinen

Kan ju ha varit Lewis innan han blev F1 förare oxå, han lärde sig ju inte köra bil på en dag.

som jag skrev innan så har The Stig ett annorlunda spår på vissa ställen runt banan än vad de andra F1 förarna har å ifall vi tar senaste F1 racet så var det en som tog andra spår runt Silverstone när det hade regnat, kan detta vara ett mönster?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
998cc
9 juli 2008 · 872 Inlägg

kolvas skrev:

998cc skrev:
Lewis Hamilton lär det ju inte va för "the stig" har vari med en längre tid än va lewis har vari med i f1 cirkusen

men det är en F1 förare
i topgear så va det med ett skämt där han läste tidningen och såg att lewis van en deltäving och slängde ner tidningen, så det kan vara fernando alonso efersom dom e lite putt på arran,

men hinner värlkigen en F1 förare köra biler åt dom?

jag gissar på mika häkkinen

Kan ju ha varit Lewis innan han blev F1 förare oxå, han lärde sig ju inte köra bil på en dag.

som jag skrev innan så har The Stig ett annorlunda spår på vissa ställen runt banan än vad de andra F1 förarna har å ifall vi tar senaste F1 racet så var det en som tog andra spår runt Silverstone när det hade regnat, kan detta vara ett mönster?

Jo iof, och stig värkade ganka lycklig över å få köra renaults F1

men hinner han med Formel 1 och topgear under sesången, dom har väll inte så mycket fritid,

If its too loud you are too old!
viklund
9 juli 2008 · 31 Inlägg

Det finns ju ingen riktig person bakom namnet hoppas jag alla förstått, det är en fiktiv person som "spelas" av lite olika varje gång, De är vad jag tror iaf.

I Love my Råååtax!
Tinoz 10 sec före dig...
9 juli 2008 · 540 Inlägg

http://youtube.com/watch?v=ZzZVEH377BA& … re=relatedcool

Senast redigerat av Tinoz (9 juli 2008)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 juli 2008 · 13 806 Inlägg

min tanke var att lewis körde innan och dom "dödade" honom när han började med f1 därav att jag undrade över när han dog smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
EPHAS Det du inte vet, har du ingen aning om...
13 juli 2008 · 42 Inlägg

Hej alla "vem är The Stig" spekulanter.

Det är jättekul att läsa vad alla skriver. Ville bara dra min strå till stacken med lite info, inte spekulation och "jag tror". Jag har ingen info gällande "gamla" STIG men den nya är flera olika personer baserat på Location och aktivitet. Jag vet detta från 100% säkra källor. Sorry att jag kanske dödar diskussionen lite. Det intressant dock är vem som kör på deras "hemmabana" varje gång, för det lär vara samma person!

Kul läsning!

MVH EPHAS

NIzmO Ollikkala Racing
13 juli 2008 · 1 724 Inlägg

Den ordinarie "the Stig" är ju inte en aktiv F1 förare iaf för det finns inte tid till det + att ett F1 team aldrig skulle gå med på ett sånt extraknäck, på hemma banan är det säkerligen samma kille men när det är annat utomland och liknande tar dom bara en lokal förare som spelar "the Stig" vilket redan har bevisats på andra forum (kommer inte ihåg vilka däremot).

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Mackanol
13 juli 2008 · 2 079 Inlägg

ni kan sluta leta allihop, jag är the stig
vad vill ni mig?

Senast redigerat av Mackanol (13 juli 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
__hogberg__
13 juli 2008 · 1 161 Inlägg

Mackanol skrev:
ni kan sluta leta allihop, jag är the stig
vad vill ni mig?

Du ä bara wannabe det är ja som är den äkta smile
De ser ni väl på hur sportig min bruksbil är smile

Opelmadness German cars, quality and beyond
13 juli 2008 · 8 197 Inlägg

Men jag heter ju t.o.m Stig.. lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Mackanol
13 juli 2008 · 2 079 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Men jag heter ju t.o.m Stig.. lol

ojoj, då är det ju du som är den äkta, ber om ursäkt för identitetsstölden wink

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
matteeee Ingen himmel är så blå som min
13 juli 2008 · 2 973 Inlägg

Klart det är Damon Hill som kör på banan, och säkert andra grejer med (men inte allt). Han har ju inget annat att göra nu, och jag tror han gillar det upplägget!! Dessutom påminner deras kropps-byggnad om varann, och det är självklart en britt - dom är ju mer patriotiska än vilken jänk som helst big_smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
rotary12
13 juli 2008 · 482 Inlägg

Jag tror det är Ben Collins. smile

Jodå... Så är det serru!
Volvo 142 (1973)
Racso Dr Snuggles
13 juli 2008 · 956 Inlägg

rotary12 skrev:
Jag tror det är Ben Collins. smile

Jag tror att det är Phil Collins

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Habobo
13 juli 2008 · 198 Inlägg

Är nog ganska övertygad om att det är Rowan Atkinson. Han har ju tom en egen McLaren.

1332 - Överjävlig
Minoez
13 juli 2008 · 1 Inlägg

ingen aning om detta stämmer men... satt o leta runt lite mellan olika delar på nätet o hamna på denna sidan

"One of the "biggest" mystery in motorsport is who is behind the white helmet in famous British TV show Top Gear. But it seems that this spy photos reveals the secret. There is every indication that The Stig is Tim Schrick"


http://minds-farm.blogspot.com/2008_05_01_archive.html  en bit ner på sidan

hitta även denna om man börjar "rota runt lite"
http://www.worldcarfans.com/9080527.002 … im-schrick

http://static.autoblog.nl/images/wp2008/stig-ontmaskerd.jpg

men som sagt   om det e just han som e "the stig" kan ju disskuteras... roll

dabby född blåvit
13 juli 2008 · 624 Inlägg

Den där gubben väger minst 20 kilo för lite tongue

LumiLicious
20 juli 2008 · 106 Inlägg

"Dan Lang flög ut från OS-backen i 134 km/h"
www.aftonbladet.se/nyheter/article358992.ab

Olika personer varje gång alltså.

Senast redigerat av LumiLicious (20 juli 2008)

BMW 320dA (2009)
998cc
20 juli 2008 · 872 Inlägg

LumiLicious skrev:
"Dan Lang flög ut från OS-backen i 134 km/h"
www.aftonbladet.se/nyheter/article358992.ab

Olika personer varje gång alltså.

själv tror jag det alltid i stort sett, om inte den ordinära stig e sjuk näär det gäller bilar. men om han byter fordon så tar dom nog nogån som vet va dom sysslar med allt eftersom det e oilika fordon

If its too loud you are too old!
jappsen
21 juli 2008 · 356 Inlägg

http://youtube.com/watch?v=yeQwi-8bCEA& … re=related

dä e beviset, men det måste ju va olika personer, tex en f1 förare kanske inte e så jätta grymm på snöskoter.. tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang