hej hade tänkt att bygga en baslåda till bilen som projektarbete i skolan men vad ska man har för grejer. hade tänkt en ny stereo två 12" baser och ett steg till det vart får man mest för pengarna
är det någon som vet om detta är något att ha. jag tycker det värkar billigt men sen är det ju inga märkes grejer heller. men som sagt det ska vara billigt till en första bil...
För dom pengarna skulle jag ha bytt ut slutsteget mot ett DLS CA12 och basen mot en Pioneer TS-W307D4 som har dubbla 4 Ohms talspolar vilket du kan paralell koppla ner till 2 ohm. Helt klart bättre märken än det du skrev först. Även om pioneer inte är dom bästa så ger dom mycket för pengarna. DLS behöver man väll knappt nämna hur bra deras grejor är. Frågan är om du ska driva mer än basen med slutsteget? för i sånna fall så kan du ju inte ta ett mono steg.
EDIT: Jag såg nu att du ska driva två stycken. Då kan du köpa Pioneer TS-W307D2 som har dubbla 2 ohms talspolar och om du paralellkopplar dom så kommer du få 2 ohm totalt. vilket DLS steget som jag nämnde kan driva lätt.
För dom pengarna skulle jag ha bytt ut slutsteget mot ett DLS CA12 och basen mot en Pioneer TS-W307D4 som har dubbla 4 Ohms talspolar vilket du kan paralell koppla ner till 2 ohm. Helt klart bättre märken än det du skrev först. Även om pioneer inte är dom bästa så ger dom mycket för pengarna. DLS behöver man väll knappt nämna hur bra deras grejor är. Frågan är om du ska driva mer än basen med slutsteget? för i sånna fall så kan du ju inte ta ett mono steg.
tack för det. är inte så bra på det här med biljud ja jag ska bara driva baserna med steget.... är det något mer man borde ha igenteligen har volvos stora orginalstereo och dom stora orginal högtalarna till det..
tack för det. är inte så bra på det här med biljud ja jag ska bara driva baserna med steget.... är det något mer man borde ha igenteligen har volvos stora orginalstereo och dom stora orginal högtalarna till det..
Läs mitt EDIT i första inlägget så blire rätt jag skrev lite fel;)
Om jag var dig skulle jag lägga ner pengar på ett riktigt framsystem för om man köper det jag sa så kommer det levereras MYCKET! bas och då blir "finljudet" lätt lidande om man inte har ett riktigt framsystem. Men hursomhelst kan det vara en början med basarna och sedan så kan man köpa ett riktigt sjyst framsystem. Jag gjorde så under mitt första bygge.
Om jag var dig skulle jag lägga ner pengar på ett riktigt framsystem för om man köper det jag sa så kommer det levereras MYCKET! bas och då blir "finljudet" lätt lidande om man inte har ett riktigt framsystem. Men hursomhelst kan det vara en början med basarna och sedan så kan man köpa ett riktigt sjyst framsystem. Jag gjorde så under mitt första bygge.
jo det är ju så jag har tänkt med man måste ju ha råda att löra bilen med XD
Om du menar hur du kopplar så finns det flera kopplings cheman man kan läsa. Ett bra ställe är på www.bilstereoipraktiken.se och sedan kan du slå upp kapittlet där dt står om kopplingar. Annars så finns det en helt tråd om kopplingar här på forummet. Det är bara att söka
ska det vara en portad låda eller slutan till Pioneer TS-W307D2 ???
Jag rekomenderar en sluten låda till dom basarna. Jag har hört både portad och sluten med dom i och sluten funkar bäst om man bygger "normalt" sedan kan man ju göra lite specialbyggnationer med portad och då låter det jäkligt bra då ockå. Men som sagt en sluten är bra för nybörjaren.
Jo den var fin men om du ska köra portad så skulle jag ha hafft två portar upp genom hatthyllan istället för som du sa. Har byggt så i en 940 förut och det blev ett jäkla dunk.
Jo den var fin men om du ska köra portad så skulle jag ha hafft två portar upp genom hatthyllan istället för som du sa. Har byggt så i en 940 förut och det blev ett jäkla dunk.
jo men i s70 så är det hål vid armstödet så jag tror det blir bra iaf.. man får väl testa men tack far allt ska du ha...
Stereo är nog billgast på www.pixmania.se Denvers högtalare är det inget fel på .. deras 6.9or ligger på en 300.-/paret på Teknikmagasinet, GAS 6.9 högtalare går lika bra kostar 249.-/paret i ullared (Ge-kås) GAS är extramt bra märke om jag får tycka det.. jag har blandat på min 2 GAS och 2 Denver bak:D