3945
Sök

sänka bilen med endast fjädrarna..

192 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
tänkte sänka min bil..såg att man bara kan köpa fjädrarna, 1000:- eller måste man byta dämparna me..? finns ju paket för 13000..e la lite mkt för att göra bilen lite fräckare..tongue

fireice_88@hotmail.com

Bärs!
3 456 Inlägg
25 maj 2007
Det räcker att kapa fjädrarna, antar att du får bättre väghållning om du kostar på med sport stötdämpare/fjädrar...

Garaget.org peakade 2008.

192 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
Det räcker att kapa fjädrarna, antar att du får bättre väghållning om du kostar på med sport stötdämpare/fjädrar...

'
joo,men orinalfjädringen e jue smidda för att vara så..köper man bara sportfjädring så måste la de vara lite bätre..skillnaden e 40mm då smile

va e de för skillnad på en sportdämpare å orginal?:S

fireice_88@hotmail.com

892 Inlägg
25 maj 2007
Inte för att vara dryg alls, men jag tror bestämt det finns 1000 trådar om det här redan. smile

Sammanfattningen är väl, som jag tolkat det jag läst, att du KAN kapa fjädrarna, men väghållningen kan bli en hel del sämre. Att bara införskaffa sänkningsfjädrar funkar, men stötdämparna kan ta stryk eftersom de blir mer "ihoptryckta". Är du noggrann och du har en fin bil så kanske du ska överväga byta rubbet.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

med lem
1 925 Inlägg
25 maj 2007
kapa inte fjädrarna !!!!

köp dom fjädrarna bara,,,,funkar hur bra som helst , o bättre väghållning då dom är hårdare än orginal

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

192 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
kapa inte fjädrarna !!!!

köp dom fjädrarna bara,,,,funkar hur bra som helst , o bättre väghållning då dom är hårdare än orginal

joo e jue de ja funderar på..men behöver int byta dämparna ??

kör slut på dom ja har nu å sen köpa nya på biltema;)

fireice_88@hotmail.com

35 Inlägg
25 maj 2007
Om du bara kapar fjädrarna så bör du fästa fjäderna både uppe och nere för annars så kan fjädern hoppa ur eller så klagar dom på besiktningen

Sök