3302
Sök

saab 9000cse 2,3t 170 till fulltryckare?!

68 Inlägg
26 maj 2007
Trådstartare
#1
vad är det som gäller för o få upp lite mer tryck i en cse 2,3t 170hk? wastegate? magnetventil? tacksam för svar!

Man får inte ta livet för seriöst, man kommer aldrig ur de levande ändå!

8 883 Inlägg
26 maj 2007
#2
Chip+Magnetventil räcker för ca 240hk.
Senast redigerat av Hamilton (26 maj 2007)

Fotograf på tierpidag.se

12 086 Inlägg
26 maj 2007
#3
Magnetventilen gör man inget åt, ett chip ger 220hk om jag minns rätt.
luftfilter+ avgas ger 50hk till.

8 883 Inlägg
26 maj 2007
#4
JapMax skrev:
Magnetventilen gör man inget åt, ett chip ger 220hk om jag minns rätt.
luftfilter+ avgas ger 50hk till.

Sitter ingen magnetventil på SAAB´s ltt roll så MV är ett måste
De flesta steg 1 chipen ger mellan 230-240hk
Original luftfiltret räcker gott och väl.

Ska man över 240-250 så är det 3" downpipe och racekat+ny mjukvara.
Senast redigerat av Hamilton (26 maj 2007)

Fotograf på tierpidag.se

68 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
#5
kan man möjligtvis byta till aero boxen?

Man får inte ta livet för seriöst, man kommer aldrig ur de levande ändå!

3 Inlägg
27 maj 2007
#6
XeroX skrev:
kan man möjligtvis byta till aero boxen?

Nej, det är väl annan turbo tror jag.

kör: Saab 9000 2,0T Classic

60 Inlägg
27 maj 2007
#7
Jag skulle rekomendera att slänga i aerons turbo (td04) och i med en magnetventil, även 3" system så kan du få upp ett x antal hk till i bilen wink 

Säg ca 8000 kr, turbo, mv, 3"DP, rogramvara, och du har ca 265 hk, finns säkert färdiga chip som ger mer, induviduell mappning med dem grejerna kan ju komma runt 300 hk..


Mvh


med lem
1 925 Inlägg
27 maj 2007
#8
Hamilton skrev:
JapMax skrev:
Magnetventilen gör man inget åt, ett chip ger 220hk om jag minns rätt.
luftfilter+ avgas ger 50hk till.

Sitter ingen magnetventil på SAAB´s ltt roll så MV är ett måste
De flesta steg 1 chipen ger mellan 230-240hk
Original luftfiltret räcker gott och väl.

Ska man över 240-250 så är det 3" downpipe och racekat+ny mjukvara.

sitter magnetventil på jub modellen, så där är det bara chip smile

men på den vanliga ltt finns det ingen magnetventil så behöver man e n sån

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

68 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
#9
okey nu till en säkerligen dum fråga men hur fungerar magnetventilen? o hur ska den monteras? har aldrig meka saabar förut o så här avancerat e de inte på 740is..bara o klippa slangen då:)

Man får inte ta livet för seriöst, man kommer aldrig ur de levande ändå!

60 Inlägg
27 maj 2007
#10
Bli medlem på http://forum.saabturboclub.com/ 
Där har du allt du behöver veta..
Magnetventilen styr Laddtrycket, hur WG öppnar o stänger,..   Finns en klistrad tråd om just magnet ventiler på forumet där iaf..

Mvh


864 Inlägg
27 maj 2007
#11
en annan sida att inte förglömma är ju www.saab9000.se

5 710 Inlägg
28 maj 2007
#12
Kravet om en LTT har MV eller inte är om det finns värmeplattor eller inte. Om det är en Jubileum har alltså inget med saken att göra (sedan hara säkert de flesta jubileum värmeplattor wink )

För att lära sig mer om en magnetventils funktion är STCS rätt bra och man behöver inte vara medlem:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=79521
...är tråden.

MVH Jonas
..............

68 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
#13
värmemplattor?

Man får inte ta livet för seriöst, man kommer aldrig ur de levande ändå!


Sök