Turbon som dom andra pratade om då?
Jag har en teori i alla fall. Skratta inte för mycket, jag är ingen bilmek! Haha
Mittendelen där tändstiften sitter, där ska det inte vara olja, right? Men det är det just nu. Inte bra alltså. Om ni kollar på bild 2 så ser ni en slang uppe till höger på bilden som är lite oljig. Den satt ju i ventilkåpan (eller överdelen som jag skruvade bort, vet inte om det är den som heter ventilkåpa, men jag kallar den för det i denna texten) och går sedan till turbon.
Det satt även en trasig packning mellan tändstifts "rummet" i mitten, och "rummet" runt om där ventilerna osv är.
Så min teori lyder som följande:
Packningen mellan dom 2 "rummen" är trasig, då har det läckt in olja till tändstiften. Och då kanske slangen högst upp till höger (som går till turbon) har sugit i sig oljan som läckt, och sen läckt in det i turbon på något sätt?
Kanske helt fel, men med tanke på alla läckage så såg det ut så
Sen så tänkte jag lite på "hålet" till höger om tändstift nr 4 (längst till höger). Det går ju ner en bit där, och jag vet inte om det kan läcka ut där nere också? Är det ett hål där nere eller är det tätt?