inga problem så länge fjädrarna sitter i tallrikarna när bilen lyftes upp. Är det riktiga sänkfjädrar (ej kapade original) så ska det inte vara några som helst problem.
inga problem så länge fjädrarna sitter i tallrikarna när bilen lyftes upp. Är det riktiga sänkfjädrar (ej kapade original) så ska det inte vara några som helst problem.
detta är seriöst gjort med GE fjädrar, e inte så mkt för att kapa å så...
Det som dom andra säjer att fjädrarna sitter kvar i skålarna samt att den kommer in å upp på besiktings bryggan samt kan komma ner i broms test rullarna.
Så skall det ej vara några problem .... som sagt om du söker på sökfunktionen så fins det förut ett antal ämnen i denna fråga har jag sett ....
Det som dom andra säjer att fjädrarna sitter kvar i skålarna samt att den kommer in å upp på besiktings bryggan samt kan komma ner i broms test rullarna.
Så skall det ej vara några problem .... som sagt om du söker på sökfunktionen så fins det förut ett antal ämnen i denna fråga har jag sett ....
//S
Oki, känner lite lugnad nu efter efter lite stöttning, så de ska inte vara några problem
Jag hade ett jäkla problem det det där... Bilen e sänkt med HR fjädrar 35 mm och är besiktad med dom i 2 års tid...men nu sist så fick ja en 2:a på att fjädrarna va för korta och riskerar att hoppa ur tallriken vid tex ett kraftigt gupp....han rekommenderade mig att sätta fast fjädern med slangklämmor i dräneringshålen på tallriken....men det gick ju inte för då tog det i fälgarna (18")....funderade sen på att svetsloppa fast dom så dom sitter fast bara under besiktningen men då kan dom ju gå av istället om det blir för stumt.......hittade verkligen ingen lösning och när ja kände på dom så tyckte ja att dom inte alls satt löst på något sätt även när man löft upp bilen, så dagen innan det blev körförbud på bilen så åkte ja till en annan besiktningsstation och där gick den igenom felfritt! Så det beror nog på vem som besiktar....
*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*
inga problem så länge fjädrarna sitter i tallrikarna när bilen lyftes upp. Är det riktiga sänkfjädrar (ej kapade original) så ska det inte vara några som helst problem.
Håller med Mellowd + att en del stationer har skydd som ska hindra hjulen från att åka ner i deras oljegrop. Skenorna är olika höga beroende på vart man besiktar men man bör ha en markfrigång på 4 cm för att de inte ska ta i. De brukar bli snea om de inte får in bilen till bromsrullarna... Men du har ju bara sänkt 35, så det ska ju vara lugna gatan...
Ju lägre desto bättre min koja våga dom inte köra ner i bromsrullarna och den gick igenom utan nå problem
Ja men då fick dom väll göra ett alternativt broms prov ... det vill säja att dom åker en sväng å bromsar så dom ser om däcken bromsar gämt å ej drar eller ett låser sig.
Jag hade ett jäkla problem det det där... Bilen e sänkt med HR fjädrar 35 mm och är besiktad med dom i 2 års tid...men nu sist så fick ja en 2:a på att fjädrarna va för korta och riskerar att hoppa ur tallriken vid tex ett kraftigt gupp....han rekommenderade mig att sätta fast fjädern med slangklämmor i dräneringshålen på tallriken....men det gick ju inte för då tog det i fälgarna (18")....funderade sen på att svetsloppa fast dom så dom sitter fast bara under besiktningen men då kan dom ju gå av istället om det blir för stumt.......hittade verkligen ingen lösning och när ja kände på dom så tyckte ja att dom inte alls satt löst på något sätt även när man löft upp bilen, så dagen innan det blev körförbud på bilen så åkte ja till en annan besiktningsstation och där gick den igenom felfritt! Så det beror nog på vem som besiktar....
Jo vist om det är sänknings fjädrar så blir dom mjukare å har väll en tendens att krympa ihop lite .... så dom kan nog glappa efter ett par år .... sen kan man ju sätta på litte kortare stötdämpare som håller ihop fjädringen ..... det e ju förbruknings vara å matrial slitage eller om man har otur matrial fel.
Ju lägre desto bättre min koja våga dom inte köra ner i bromsrullarna och den gick igenom utan nå problem
Ja men då fick dom väll göra ett alternativt broms prov ... det vill säja att dom åker en sväng å bromsar så dom ser om däcken bromsar gämt å ej drar eller ett låser sig.
//S
jovisst gjorde dom det men på den lilla svängen och i så låga hastigheter så känner man inte av om den drar.
Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
när jag besikta så körde idioten rakt in i stopp grejen på lyften så han repa lacken på fronten.. fast först så drog han den man rullar fram för att kolla om lysena sitter rakt i fronten så jag var svin arg när jag var där.. så om den är väldigt låg fråga om du kan åka till lasbilsbesiktningen istället så slipper du de..
Besiktning gjord, blev problem med sänkning igår, så den blev bara sänkt ibak , Han muttra lite men sa att de såg bra ut, fråga om ifram, han sa att de inte brukar vara några bekymmer eftresom den inte sänks så grovt.
Fick en sketen 2:a , jävla handbroms, trodde de skulle gå, men NEJ, får iofs mina grejor på mån. till att fixa detta, shit happens.