Hej.
Jag behöver råd!
Jag köpte min v40 för ca. 10 månader sedan av en stor Volvohandlare i Helsingborg. Bara efter ca 1 vecka började lambda lampan att lysa. Kontaktade handlarn och det vara bara att komma in med bilen. De hittade inget fel utan släckte bara lampan.
Det gick ett par månader till och lampan började lysa igen. Ringde och de sa bara att om bilen går bra så behöver jag inte oroa mig. Åkte in igen med samma resultat. De släckte bara lampan.
Tredje gången började den lysa igen ett litet tag innan jag skulle lämna in den på 11.000 mila service. De sa till mig att de kunde titta på det isamband med servicen. När jag hämtar bilen ifrån servicen hade jag inte kört 5 km föränn den började lysa igen. Nu började jag bli måttligt road. Ringde till dom igen och fick köra in med bilen ca 1 vecka senare. När jag sedan hämtade bilen igen så sade service killen till mig att de tidigare gångerna jag lämnat in bilen så hade de inte loggat vilken felkod som bilen angivit. Det kan inte vara mitt problem!
Nu hade dom hade loggat felet och mätt alla värdena, det såg bra ut. De hade även uppdaterat "boxen". Säger inte mig så mycket.
Det jag vill komma fram till är att nu lyser lampan igen! Två veckor senare, Vet inte vad jag ska göra. Någon som vet någonting om detta fenomen med v40? Skriv gärna! Läser och kommer följa upp alla svar noga.
Tack på förhand