Alla kan inte göra 4-hjulsinställning nej.
Har du dessutom 4wd så är utbudet "inställare" ännu sämre.
Min erfarenhet är att de som har modernare utrustning oftast kan pressa priserna mer för det är i regel relativt stor skillnad på arbetstid som går åt mellan äldre ocvh nyare utrustning.
Men som sagt, hjulinställning är i stort sett alltid nödvändigt vid sänkning, mer nödvändigt ju mer man sänker.
Annars kan det bli många problem, oljud, högre bränsleförukning, bilen drar åt nåt håll, orolig på vägen, allmänt kass väghållning, däcken slits snett - vilket kan kräva däckbyte om det slitet snett för länge innan hjulinställning gjorts även om däcken har mycket mönster kvar (ex man kan ha roligare utgifter än att byta 4st 18" däck i onödan), större belastning på hjullager, styr-/spindeleder och bussningar - är de redan dålig/a så blir det snabbt sämre mm
...så 4-hjulinställning kan låta dyrt men är billigt om man jämför hur väldigt mycket dyrare det kan bli om man inte gör det direkt efter sänkning.
Senast redigerat av peegee (28 maj 2007)
~ Life is short, have FUN! ~