3526
Sök

en fråga om Opel omega

35 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
Är dom bakhjulsdrivna eller fram??big_smile

385 Inlägg
28 maj 2007
Även om jag inte har någon som helst aning så kan jag nog våga gissa på att dom är framhjulsdrivna, precis som alla andra tongue

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 maj 2007
näää dom är bakhjulsdrivna

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

385 Inlägg
28 maj 2007
ironhead skrev:

big_smile Nu får jag skämmas lite.. Hehehe.. Men det var kul att lära sig något nytt!
Trodde verkligen inte att de var bakhjulsdrivna, de ser ju i princip ut som en Vectra klon (nästan) tongue

404 Inlägg
28 maj 2007
Att säga såna elaka saker om omegorna, fy skäms wink framhjulsdrivet, skär ju i hjärtat...

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 maj 2007
evilmaster skrev:
ironhead skrev:

big_smile Nu får jag skämmas lite.. Hehehe.. Men det var kul att lära sig något nytt!
Trodde verkligen inte att de var bakhjulsdrivna, de ser ju i princip ut som en Vectra klon (nästan) tongue

du bör inte tro det jag säger men vad minns så såg jag en omega gick ganska så brett hehe

385 Inlägg
28 maj 2007
Attenator skrev:
Att säga såna elaka saker om omegorna, fy skäms wink framhjulsdrivet, skär ju i hjärtat...

Awww... Förlåt! sad Men jag tycker dom är fina, och att dom är bakhjulsdrivna var ju baaaaara positivt!

Ångrar nästan att jag har blivit så fäst vid min Vectra nu wink

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 maj 2007
Attenator skrev:

ja jag visste att dom var bakhjulsdriva hehe
Senast redigerat av ironhead (28 maj 2007)

385 Inlägg
28 maj 2007
Ge mig en Omega nu! big_smile

Men en följdfråga till tråden då.. Sitter inte C20NE motorn i Omegorna med och driver dom på bakhjulen då också?

404 Inlägg
28 maj 2007
evilmaster skrev:

Men en följdfråga till tråden då.. Sitter inte C20NE motorn i Omegorna med och driver dom på bakhjulen då också?

Jepp jepp, c20ne finns i vissa omegor och ALLA omegor är bakhjulsdrivna. Jag och en kompis har byggt en omega turbo busbil:
http://www.garaget.org/?car=50127
Går nå hädiskt bra, eller gick iaf, tills den blev stulen och någon körde slut på oljan...
Annars tål bilarna stryk på alla sätt och är grymt sköna att drifta med wink
Senast redigerat av Attenator (28 maj 2007)

385 Inlägg
28 maj 2007
Attenator skrev:
evilmaster skrev:

Jepp jepp, c20ne finns i vissa omegor och ALLA omegor är bakhjulsdrivna. Jag och en kompis har byggt en omega turbo busbil:
http://www.garaget.org/?car=50127
Går nå hädiskt bra, eller gick iaf, tills den blev stulen och någon körde slut på oljan...
Annars tål bilarna stryk på alla sätt och är grymt sköna att drifta med wink

Fan vad najs.. smile Att C20NE tål stryk, det vet jag. Har haft några sådana i mina bilar genom åren. Man kan ju pressa dom som fan, timme efter timme och dom bara fortsätter gå...

404 Inlägg
28 maj 2007
Jo precis, motorerna tar emot de mesta, vår går fortfarande fast idioterna som stal den körde slut helt på olja och hälften av vattnet, utan topplockspackning startar den ändå direkt och går att köra, lite slöare än tidigare bara, inga lagerknack eller nått...

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 maj 2007
faaan börjar bli sugen på en opel omega jag med fast med en v6 då

385 Inlägg
28 maj 2007
Attenator skrev:
Jo precis, motorerna tar emot de mesta, vår går fortfarande fast idioterna som stal den körde slut helt på olja och hälften av vattnet, utan topplockspackning startar den ändå direkt och går att köra, lite slöare än tidigare bara, inga lagerknack eller nått...

Med min första Vectra så körde jag nog utan vatten i två månader eller så, märktes ingen skillnad alls. Den skulle skrotas, så jag sket i vilket typ. Olja verkar dom inte behöva mycket av heller. smile
Sen kan ju kamremmen gå sönder utan att något annat händer... Tummen upp för dessa motorerna alltså, vilka underverk!

Höbonde
228 Inlägg
28 maj 2007
evilmaster skrev:
Attenator skrev:

Med min första Vectra så körde jag nog utan vatten i två månader eller så, märktes ingen skillnad alls. Den skulle skrotas, så jag sket i vilket typ. Olja verkar dom inte behöva mycket av heller. smile
Sen kan ju kamremmen gå sönder utan att något annat händer... Tummen upp för dessa motorerna alltså, vilka underverk!

Bra sagt, stämmer utmärkt!
Vectran är en skitfin bil och deras 2liters 8 ventilers motor är den bästa Opel nånsin har gjort har jag för mig. Bara så jävla synd att dom rostar så!:S

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
28 maj 2007
rideharddiefree skrev:
evilmaster skrev:
Attenator skrev:

Vectran är en skitfin bil och deras 2liters 8 ventilers motor är den bästa Opel nånsin har gjort har jag för mig. Bara så jävla synd att dom rostar så!:S

har själv ingen erfarenhet av dom motorerna men jag har fått för mig att de är skit motorer då jag har en polare som är en extrem opel nörd men har lyckats kört sönder...hmm...tror det är 3 sånna där 8 ventilers motorer i sin vectra roll kanske ska nämna att alla 3 motorerna skar också roll men som sagt så har jag ingen egen erfarenhet av dom men tycker endå att det verkar vara rätt fina bilar endå smile
Senast redigerat av _Glenne_ (28 maj 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
28 maj 2007
Bakhjulsdrivna big_smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
28 maj 2007
Alla motorer kan klassas som skit osm man kör dem som svin och aldrig går genom dem.?

_Glenne_ skrev:
rideharddiefree skrev:
evilmaster skrev:

har själv ingen erfarenhet av dom motorerna men jag har fått för mig att de är skit motorer då jag har en polare som är en extrem opel nörd men har lyckats kört sönder...hmm...tror det är 3 sånna där 8 ventilers motorer i sin vectra roll kanske ska nämna att alla 3 motorerna skar också roll men som sagt så har jag ingen egen erfarenhet av dom men tycker endå att det verkar vara rätt fina bilar endå smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

385 Inlägg
28 maj 2007
Eliza skrev:
Alla motorer kan klassas som skit osm man kör dem som svin och aldrig går genom dem.?

Jag kan nog fixa så att alla motorer rasar, ska bara hitta någon som kan sponsra mig med bilar till detta försöket.. Haha roll

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
28 maj 2007
Eliza skrev:

_Glenne_ skrev:
rideharddiefree skrev:

jo visseligen men tänkte eftersomhan lyckades få så pass många motorer att skära på en så pass kort tid... fast visst piskas vectran hans rätt hårt kan jag ju säga... rätt pigga är dom ju endå när dom är fräsch btw

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök