3740
Sök

GLT kam på en Volvo 855 T5?

56 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
#1
Tjena!

Jag är lite nyfiken på vad man behöver göra om man ska stoppa en GLT kam i en 855 T5 motor som är på 2.0 liter?
Ger det någon effekt?
Är det mycket jobb?
Behöver man skimsa den?

Ja jag undrar typ allt om ett eventellt byte

Tack på förhand

Mvh Anders fra Landskrona

--No Real Power Just Turbo Shit--
TurboPerformanceClub
NordicR

Reparatör
630 Inlägg
29 maj 2007
#2
barta skrev:
Tjena!

Jag är lite nyfiken på vad man behöver göra om man ska stoppa en GLT kam i en 855 T5 motor som är på 2.0 liter? 

" behövs 2st kammar från en glt motor i så fall "


Ger det någon effekt?

"står massor om detta byte på sidan du verkar vara medlem på "TPC" men det funkar kanon säger alla som provat "

Är det mycket jobb?

"Är mycket jobb om man inte kan meka annars tar det väl typ 4 timmar totalt "


Behöver man skimsa den?

" nej behövs inte skimsa då det är hydraliska lyftare på din bil . "



Ja jag undrar typ allt om ett eventellt byte

" Sök på TPC så finns det masor att läsa om detta byte , lycka till "

Tack på förhand

Mvh Anders fra Landskrona


56 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
#3
Tack så mycket smile

--No Real Power Just Turbo Shit--
TurboPerformanceClub
NordicR

56 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
#4
Ingen annan här som har erfarenhet av detta byte?

--No Real Power Just Turbo Shit--
TurboPerformanceClub
NordicR

4 823 Inlägg
30 maj 2007
#5
Om du söker lite på TPC forumet så hittar du endel trådar om det.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

56 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
#6
Christian S skrev:
Om du söker lite på TPC forumet så hittar du endel trådar om det.

Du har ju bytt kammar. Blev det någon skillnad tycker du eller?!? Blir det ingen skillnad så tycker inte jag att det är något att lägga ner jobb på.

--No Real Power Just Turbo Shit--
TurboPerformanceClub
NordicR

8 252 Inlägg
31 maj 2007
#7
Nackdelen med att byta kammarna på en 2,0 är att man får en rätt dryg karaktär på motorn. På låga varv så kommer den va märkbart slöare, det märks inte lika tydligt på 2,3orna.

Upp till 2000 komemr den va klenare, mellan 2-4000 kommer den dra som vanligt, och över 4000 kommer den dra lite bättre.
Och ska du byta kammar så byt lyftare på en gång, dumt att göra jobbet 2 gånger, jag utgår från att din tickar från lyftare som de flesta andra 850is som inet lyftareena bytts på.


56 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
#8
Marlboroman skrev:
Nackdelen med att byta kammarna på en 2,0 är att man får en rätt dryg karaktär på motorn. På låga varv så kommer den va märkbart slöare, det märks inte lika tydligt på 2,3orna.

Upp till 2000 komemr den va klenare, mellan 2-4000 kommer den dra som vanligt, och över 4000 kommer den dra lite bättre.
Och ska du byta kammar så byt lyftare på en gång, dumt att göra jobbet 2 gånger, jag utgår från att din tickar från lyftare som de flesta andra 850is som inet lyftareena bytts på.

Tack för infon

Jag som trodde att den skulle få lite bättre botten vrid. Jag tycker att jag har hyfsat med effekt över 3500varv. 18T turbon gör vad den ska tycker jag.

--No Real Power Just Turbo Shit--
TurboPerformanceClub
NordicR

4 823 Inlägg
31 maj 2007
#9
barta skrev:
Du har ju bytt kammar. Blev det någon skillnad tycker du eller?!? Blir det ingen skillnad så tycker inte jag att det är något att lägga ner jobb på.

Jo jag har bytt men jag har inte startat upp den ännu efter det att jag bytt motor och byggt om till manuell så jag kan inte säga något om skillnaden men jag antar att det är som Marlboroman skrev.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

56 Inlägg
3 juni 2007
Trådstartare
#10
Okey! Tack så mycket!

--No Real Power Just Turbo Shit--
TurboPerformanceClub
NordicR


Sök