2991
Sök

Volvo 940 Turbo Grundtrimning.

Öh, barlös.
300 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
#1
Jag funderar på att köra detta kittet när jag ska inhadla mig en volvo...  Då det verkar ganska enkelt och billigt är ganska grön när det gäller allt som har med trimning att göra... Men är det en bra grund? Tänkte köra Opti flow öppetfilter och en Turbotrycksmätare också.
Elelr finns det ett bättre alternativ, detta kommer väl lägga grunden för siktet mot 300 häst, om några år när jag har lärt mig mera innom motor världen.

http://www.bsrab.se/products//t1044/

60 Inlägg
29 maj 2007
#2
Tjena!

Absolut är det okej grejer på bsr, men satsa gärna på 3" downpipe också på en gång, men sport kat. Det ger mycket mer än bara byta från katten o bakåt.

Mvh


Öh, barlös.
300 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
#3
Turbo-Performance skrev:
Tjena!

Absolut är det okej grejer på bsr, men satsa gärna på 3" downpipe också på en gång, men sport kat. Det ger mycket mer än bara byta från katten o bakåt.

Mvh

Vet inte exakt vad downpipe är.. Jag är helt ny det är något mellan turbo och maskin om jag fattat det rätt? Finns det flera sånna sidor som säljer hela "kitt" ? Det skulle uppskattas.

Öh, barlös.
300 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
#4
Jag passar på att lägga till en fråga till....  Kan jag få lite bra länkar på sidor där man kan köpa trimdelar?

1 567 Inlägg
30 maj 2007
#5
Jag kör på samma chip och filter.3tum hela vägen utan katt.Det fungerar kanon..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

1 567 Inlägg
30 maj 2007
#7

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

2 452 Inlägg
30 maj 2007
#8
själv så föredrar jag chip från autotech...är såna jag har brännt till mig själv när jag har haft 940

döden kommer tillbaka

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 maj 2007
#9
Alla har nog olika teorier och diverse annat så jag får nog skit för detta men ....

själv körde jag med bara chip och en ljuddämpare samt uppställt ladd till 1.1bar orginal och de funkade fint hade de i alla fall 1000 mil innan jag bytte till andra grejer ...har inte slängt på 3 tums ännu och vettifan om de gör så stor nytta som alla säger ... byter nog hällre kamaxel innan avgassystem för även om man sätter 3 tums avgasystem så är ju utloppet ur turbon inte mer än typ 50-60 mm och de är verkligen inga 3 tum...  sen är ju utloppet ur grenröret smalare än inloppet i turbon också ...redan här snackar vi ju om stopp och mottryck så att 3 tums gör sån jävla skillnad tvivlar jag starkt på men ni får rätta mig om jag har fel


864 Inlägg
30 maj 2007
#10
Downpipen är den del av avgassystemet som går från turbon till katten....att den inte skulle göra så stor skillnad pga av det lilla utloppet på turbon kan jag dementera snabbt genom att fråga vad som händer med luft som värms upp kraftigt?-Jo den expanderar, så när den ytterst varma luften kommer ut ur turbon så expanderar den i rask takt. Då vill jag iaf tro att en grövre downpipe är ganska mycket bättre än orginalet. Däremot är cat-back system ren och skär estetik
Senast redigerat av Tuffhaggman (30 maj 2007)

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 maj 2007
#11
Tuffhaggman skrev:
Downpipen är den del av avgassystemet som går från turbon till katten....att den inte skulle göra så stor skillnad pga av det lilla utloppet på turbon kan jag dementera snabbt genom att fråga vad som händer med luft som värms upp kraftigt?-Jo den expanderar, så när den ytterst varma luften kommer ut ur turbon så expanderar den i rask takt. Då vill jag iaf tro att en grövre downpipe är ganska mycket bättre än orginalet. Däremot är cat-back system ren och skär estetik

jo men den minsta diametern på röret måste ju vara den största boven ? tex  utloppet på turbon ..om vi säger tex en moppe som är pluggad går inte bättre bara för att man monterarar större avgas efter pluggen ? något som fattar vart jag vill komma ...
Motstånd i turbo/grenrör ger upphov till mer värme ?
ett 2.25 tums rör är de så mycke motstånd i de ?
hela röret avgör väl de totala mostånden fast gaserna kyls något ju längre bak dom kommer och blir då något mindre

rätta mig om jag har fel
Senast redigerat av Xuri (30 maj 2007)



Sök