2278
Sök

Turbo eller kompressor eller ren kraft??

315 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
#1
Vad ska en bil ha en dumpande turbo laddad motor lr en skrikande kompressor lr pure power??

Allt eller inget!!!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 maj 2007
#2
kan va skönt att åka runt och dumpa men manligast måste då vara kompressor tycker jag tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

15 Inlägg
31 maj 2007
#3
Hellre en kompressor under huven än en liten snigel.


Living in the fastlane
2 616 Inlägg
31 maj 2007
#4
klart du ska ha en trevlig turbo under bilen smile


315 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
#5
jag menare inte på min utan rent övrigt bara

Allt eller inget!!!

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
31 maj 2007
#6
Jänkare=kompressor, finns inga andra alternativ, eller ja, orginal då tongue
Övriga=turbo, tyck de låt fint när man gasa till å sen släpper så han dumpar ordentligt big_smile

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

89 Inlägg
31 maj 2007
#7
Turbo smile Går ju att döda för dumpljudet tongue samt kraften vid kickdown.

7 120 Inlägg
31 maj 2007
#8
TURBO! big_smile

Dump-ljudet är bara för härligt smile

med lem
1 925 Inlägg
31 maj 2007
#9
kul o dumpa...men skulle nog valt kompressor big_smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

305 Inlägg
31 maj 2007
#10
Centrifugalkompressor!! smile


FreddeK
31 maj 2007
#12
kompressor helt klart....dom flesta säger att dumpljudet är så skönt men helt är vill jag inte ha en förkyld bil! lysnna på denna bmw med kompressor! http://www.youtube.com/watch?v=35RuuWDOmd8
Senast redigerat av Freddeponken (31 maj 2007)

543 Inlägg
31 maj 2007
#13
BMW635_Robban skrev:
Varför inte båda två? smile

Instämmer till fullo.. Fast man ska ju ha ren och skär kraft redan från början så det blir nog alla tre då.. big_smile

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1

420 Inlägg
31 maj 2007
#14
HyPeRiOn skrev:
Centrifugalkompressor!! smile

Du tog ordet från min mun smile

7 120 Inlägg
31 maj 2007
#15
Freddeponken skrev:
kompressor helt klart....dom flesta säger att dumpljudet är så skönt men helt är vill jag inte ha en förkyld bil! lysnna på denna bmw med kompressor! http://www.youtube.com/watch?v=35RuuWDOmd8

Inget emot kompressor, men ljudet tycker jag inte håller samma klass som turbo tongue
Sen "snor" ju kompressorn kraft, vilket inte turbon behöver. smile

Smålänning
7 883 Inlägg
31 maj 2007
#16
Beror på bil. Jänkare (äldre)= Rå kraft. Två grova rör med flödesljuddämpare.
Jänkare (nyare)= Kompressor. Och två raka pipor. Tyvärr så är en del kompressorer kassa, för dom viner så att man inte hör avgasljudet.

Lågvarvig fyra, typ saab och äldre volvo= Turbo och rakt rör. turbon dämpar ljudet så att det bara kommer riktigt när bilen börjar ladda ordentligt. Sen dumpljudet.

Högvarvig fyra, typ japanare, t.ex v-tec= sportavgas och ingen överladdning. Så gutt att höra en högvarvig motor med lite ljudligare avgas varava ur ordentligt.

Högvarvig sexa, typ skyline= Turbo. Gjärna med ännu ljudligare dump än lågvarvig fyra. Rakt rör med en liten ljuddämpare.

Tyska bilar= Kompressor. Passar helt enkelt bra ihop med tyskland.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Camaro The Legend Of Muscle Cars
148 Inlägg
31 maj 2007
#19
alla säger kul dumpa men kompressor vore inte fel.. kompressor pyser lika mö som turbo bara sätta dump på kompressomatad motor me bler exakt samma bara kompresson drar fullr redan efter torngång.. åh efter som frågan e turbo/kompressor så gissar ja du har sugmotor åh går då inte besikta me överladdning så kompressor ploclka remen lossa 4 bullt på me luftfilter klar för besiktning.. turbo plocka ner d åh ligga böga me gren rör åh byta donpipe mm..



Sök