2478
Sök

"Hackande" volvo 760 turbo

Diktator
433 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
Som rubriken lyder, Min 760 "hackar" till någon gång ibland vid acceleration, ungefär som att den inte får bränsle eller gnista i någon sekund och sen får tillbaka det.. Jag har lite funderingar på om det kan ha med vattenpumpen att göra, för den är dålig vet jag. Och remmen till generator sitter i mot vattenpumpen också. Kan det vara så att vattenpumpen "kärvar till" och låser remmen så genraDet har hänt en gång tidigare att remmen hoppat av och en gång att den gått av. Därför jag funderar på om det kan vara vattenpumpen som spökar? eller om jag har något annat fel på bilen utöver vattenpumpen. Bilen verkar bli ganska så varm iaf, för den kokade 1 gång tidigare idag precis när remmen hoppade. och när jag parkerade bilen nu så visslade det lite om expansionsburken. Så det var nog ganska högt tryck där..
Skriv ner funderingar på vad ni tror/vet kan vara för fel.
Mvh/ Micke

Varför köra sakta när man kan köra fort?

55 Inlägg
31 maj 2007
byt bensinpumpen i tanken.
där har du problemet. jag hade samma symtom på min 745 tic och jag bytte
bara bränsle pumpen i tanken så gick den perfekt igen.
men för säkerhets skull så skulle jag även rekomendera att du även bytter tryckpumpen som sitter under bilen plus bränsle filter.

Kör: Volvo xc70 D5 2013. Fd: civil polisbil

15 Inlägg
31 maj 2007
Felet ligger antagligen i tanken bränslapumpen där som är dålig och inte hinner med har haft exakt samma fel på en 740 tic bytte pumpen i tanken och bilen gick bra igen.

Ryckningar har iaf inget med vttenpumpen att göra fast det låter som att den kan vara dålig imed att bilen går varm men kan även vara en felaktig termostat där.

Diktator
433 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
Termostaten öppnar som den ska, smile Har känt på den och den öppnar fint. Får ta en titt på den inre pumpen då, big_smile Tack för svaren, smile

15 Inlägg
31 maj 2007
Öppnar som den ska? man kan inte känna på den och se om den öppnar rätt ska du kolla termostaten så får du koka den och se om den öppnar vid rätt temperatur..
MVH / Micke

Diktator
433 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Man känner ju när den öppnar. på slangen som går "från den" så att säga...

Gödseldräng
4 529 Inlägg
4 juni 2007
låter som det är matarpumpen samma sak som alla skrivit fast dom skriver nåt helt annat namn
men kolla matarpumpen och även tändstifterna
jag bytte min tändspole på BMWn när det hackade och sen dess går den skapligt igen smile

om du vrider på tändningen ska ska det brumma lite tyst från matarpumpen gör det inte det så måste du byta den

15 Inlägg
7 juni 2007
Micke754 skrev:
Man känner ju när den öppnar. på slangen som går "från den" så att säga...

Ok? och genom att känna på den vet du också vilken temperatur kylarvattnet har när den öppnar?

Sök