Att tilläggas till Shoguns inlägg är också att I Japan har man haft en maxgräns på 280hk i effekt, samt en topphastighet på 180km/h. Många av bilarna är kapabla att gå mkt snabbare, och hade dom inte haft denna spärr hade dom varit närmare Porsche,Ferrari och liknande i grundutförande.
Sen kan ni säga vad ni vill om Skylines,Rx7or och liknande. Endel av dom är larvigt snabba, så är också Porschar och liknande. Men dethär var en fråga om dom snyggaste bilarna enligt folk, inte vilka som inte anses vara sportbilar av en som alltid ska klaga och starta debatt i alla trådar han besöker. Beatnik: Jag förstår att du tycker att det är vansinnigt roligt att provocera folk, jag har sånna tendenser jag också. Men du måste inte göra det jämt!
Själv tycker jag som följer:
1. Rx-7 (Min absoluta favorit, både vad gäller ljud,prestanda,väghållning. Och med tanke på att den kom som koncept redan 89 så är den grymt före många bilar som släpps idag vad gäller prestanda och utseende! En oöddlig klassiker)
2. Honda NSX-r (Mest lik en europeisk supersportbil. Bra prestanda men får tyvär se sig besegrad av Rx7-an imho)
3. r34 GTR VspecII (Inte spec snygg, men det är en legend, och den inger respekt genom Tokyo Aqualine)
4. ASL Garaiya (Så jävla cool bil, spec Widebody versionen som gick i GT300 Serien)
5. Tommykaira ZZII (Fet bil helt enkelt.)
6. Honda S2k (Grymt vackert ljud. Finfin väghållning och den ser ju jävligt bra ut!)
7. Silvia S15 (Också något av en legend, dock ingen superprestanda i grundutförande.)
8. r33 GTR Vspec (Samma som r34'an fast något snyggare former istället för kaxiga)
9. Supra mkIV (Hypad, STOR och enl mig hyffsat överskattad. Finns dock en hel del snygga)
10. MRS nya. (Dock helst modifierad då den är mer som en gammal TT, ser snygg ut men inte går så jättefort orginal. Har dock GRYM potential!)