Hej!
Har min bil ute på annons och blev uppringd idag av en kille. Han började med att inte veta vad en Evo V-R-S var för något. Jag förklarde att det är en FEM RS...
Sen frågade han mig vad jag jobbade med, om jag sålde bilar eller om jag meckade med bilar. Märkligt tyckte jag.
Sen började han undra lite över bilen, jag märkte att han inte visste så mycket om modellen, men visst, alla kan inte veta allt om modellen de ringer på. Han ställde lite konstiga frågor och verkade inte intresserad av svaren och definitivt inte när jag gick in på detaljer kring vad som var gjort med bilen...
Sen gick han över till att han hade ett företag som förmedlar bilar... Skulle inte kosta mig någonting, jag skulle få det jag begär för min bil.
-Inte intresserad sa jag direkt.
Han försökte övertyga mig om hur bra det var, att han skulle bara hämta bilen och ha den i två veckor sen fick jag pengar.
-Inte intresserad sa jag igen.
Han försökte övertala mig att det var inga problem och han skulle sälja bilen åt mig, jag tänkte på allt man läst på nätet om folk som blivit blåsta av sk förmedlare.
Jag sa att jag använder min bil och vill inte vara utan den i två veckor om jag fortfarande äger den. Då svarade killen att han skulle hämta den i helgen och på måndag skulle jag få pengarna insatta på banken... Att vi skulle skriva papper, med namn och adress så jag kunde känna mig trygg. Helt plötsligt skulle han få sålt bilen på en dag!?
*suck* tänkte jag och sa återigen
-Jag INTE intresserad... *Klick* så la han på luren.
Killen som ringde sa att han höll till i Malmö, han ringde på skyddat nummer och presenterade sig inte ens vid förnamn. Hade bestämt mig när förra "idioten" ringde att jag skulle be folk som ringde på skyddat nummer att ringa upp igen men med oskyddat nummer. Eller att jag skulle ringa upp den. Samt att de åtminstonde kunde presentera sig med namn. Ångrar att jag inte gjorde det i början av samtalet.
Jag blottar mig med namn, telefonnummer och registreringsnummer på min bil i annonsen... Nu står bilen väldigt sällan på adressen jag är skriven på dock, men man får tanken att någon är ute efter att blåsa en/stjäla bilen.
Nåja, kände bara att jag ville skriva lite...
Var försikiga Ni som ska sälja bilar!
Mvh Björn
Senast redigerat av markholm (1 juni 2007)