Idag var jag och Mac i garaget en sväng för att kolla hur det ligger till med motorn.
Vi varmkörde den riktigt, tog ett varv i byn och sedan komptestade vi den.
Tyvärr så har jag flera läckage att fixa, alla utom ett kan jag troligen fixa utan att lyfta motorn men det sista är det förbannade oljeinloppet till turbon som den lokala hydraulikfirman fixade, tyvärr inte bra nog men det läckaget får vänta tills motorn är mappad.
Det läcker på 2 ställen i toppen där det är kryssgängor, så det blir att borra på plats och gänga om med större bult.
Sen verkar oljetermostaten läcka på 2ställen, dels vid blocket och dels uppe vid en anslutning, har två liggandes så skall prova byta ut den mot en annan och se om det hjälper.
Vattenläckage, tror det bara är en slangklämma som jävlas så det är nog rätt lätt avhjälpt.
Sen var det ett konstigt ljud vid kamremmen men vi gissar på att det är plastkåpan som ligger emot lite så jag ska ta en koll där, ljudet uppkom när vi hade motorn igång så det är nog inget allvarligt.
Sen är soppapumpen lite dum, när jag växlar ner så går den snålt men vi kollade med multimetern och det verkar som dåligt jord, kan vara min skarvning så jag ska ta och löda om kablarna så man kan utesluta det.
Är ett otroligt tråkigt missljud i lådan, en plastbit till kopplingsarmen som trillat, har hänt en gång tidigare låter som vevlager-ras tills man kopplar ur.. Nöter det inte till sig så får jag släppa låda och slänga plastbiten åt h-vete när jag fixar oljeinloppet till turbon(efter mappning).
Kompet är ett halvkilo lägre på 5ans, var över ett kg när den var kall så det var ju helt klart positivt! Det får nöta till sig, det är trots allt min testmotor, nu vet man allt man inte ska göra på den riktiga sen

Det är väl det hela innan mappning kan man säga, är helt sjukt omotiverad nu men det kan bero på den förbannades rättegången på Tisdag, sjukt jävla omotiverande.. Men på Onsdag så förhoppningsvis är det väl hopp om livet igen, eller dödslängtan.. Det visar sig..