3471
Sök

Projekt 855 500hk

294 Inlägg
20 mars 2008
Hur har det gått med mappning!?

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
20 mars 2008
Fan e du gjord av pengar elle? smile Ser riktigt nice ut!! Keep up the good work!!

En gång Volvo, Alltid Volvo

915 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Woogensea skrev:
Fan e du gjord av pengar elle? smile Ser riktigt nice ut!! Keep up the good work!!

Nej om man ändå var det, banken äger en stor del av min bil plus att jag har lagt, och då menar jag allt och lite till som jag har tjänat under 2007, jag har inte gjort en enda rolig sak eller köpt en klädtrasa på över ett år, bilen har varit mitt svarta hål och än är det inte klart!

J_Storm skrev:
Hur har det gått med mappning!?

Bilen står på pallbockar fortfarande har byggt avgassystem och fixat till en massa annat som jag kände var halvdant, plus att jag inte har pengar så vi får se det kommer när det kommer såfort som möjligt!

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

915 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Här har jag legat å krupit sista dagarna smile
http://xs225.xs.to/xs225/08124/pallbockar888.jpg

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
ja det börjar likna en bil, en dammig bil.. jag har goda förhoppningar om att bilen är körklar i veckan, tyvärr saknar jag pengar till mappningen så jag får åka runt på otroliga 0.2-0.3 och 35% gas då det finns risk att den spikar med 100% större spridare/lmm..

http://xs125.xs.to/xs125/08126/dammigt984.jpg

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
Lgspeed.se sponsrar med subframebussningar i delrin och flygplansaluminium. Det kompletterar min framvagn till STENhård.

http://xtremtse943.e-butiken.se/Xtremtse943/images/shop/subframe1.jpg

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
Fick lite gjort i garaget idag..
http://xs125.xs.to/xs125/08120/bilen_idag119.jpg

www.Tuning-import.com

KHRacing
23 mars 2008
Nice men skitig :-)

Skall du till Emmaboda & köra ?

915 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
KHRacing skrev:
Nice men skitig :-)

Skall du till Emmaboda & köra ?

Ganska så skitigt! big_smile

Maybe baby, tror inte det alla säger det bara är kö och inget körande... Jag tar nog Uråsa istället, mycket körande för billig peng.. Jag har hyrt Uråsa 20e april så det blir väl premiärtur då smile

www.Tuning-import.com

104 Inlägg
24 mars 2008
Berömmer verkligen dig för din glöd och energi som orkar att hålla på och lägga ner så mycket tid och pengar på din bil=) har själv tänkt att göra någorlunda samma med min till hösten... bara att kämpa på=)

"Turbo is da shit"
Motorrenovering på gång=)=)

915 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
TurboNissen skrev:
Berömmer verkligen dig för din glöd och energi som orkar att hålla på och lägga ner så mycket tid och pengar på din bil=) har själv tänkt att göra någorlunda samma med min till hösten... bara att kämpa på=)

Tack o bock cool

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Fick igång åbäket å var ute å körde en sväng idag, låter SJUUUUKT gott med raka rör och 1 japsdämpare där bak  8)
http://www.gatfilmer.com/film/176/Testk … olvon.html

VARNING! Totalt meningslös film.. VARNING!

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Var ute en sväng i garaget och såg att motortempgivaren inte var inkopplad, inte konstigt den gick lurigt igår.. Kontakten hade trillat ner bakom AC/n så det var inte så svårt att missa den fick verkligen syna för att hitta den..

Satte mig ner och började på en ny hemsida. Blev klar med två sektioner ikväll, vill du kolla in så finns den här:
http://www.sjukast.com/tomuch/ - fakta + förare fungerar..

Sålde f.ö stakarna ikväll så nu vankas mappning om allt vill sig..
Senast redigerat av phonic (25 mars 2008)

www.Tuning-import.com

15 Inlägg
26 mars 2008
ser bra ut wink hoppas mappningen blir lyckad,, du har inte funderat på nått programerbart sprut? vart har du hittat ditt fjäderbensstag?

915 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
lasse-T5 skrev:
ser bra ut wink hoppas mappningen blir lyckad,, du har inte funderat på nått programerbart sprut? vart har du hittat ditt fjäderbensstag?

Jodå, Nira i3+ eller Vems blir det när ekonomin säger okej.. Troligen inte förens nästa år.

Det satt på när jag köpte bilen, tror det kommer ifrån samsteffansson.se

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
Idag var jag och Mac i garaget en sväng för att kolla hur det ligger till med motorn.

Vi varmkörde den riktigt, tog ett varv i byn och sedan komptestade vi den.

Tyvärr så har jag flera läckage att fixa, alla utom ett kan jag troligen fixa utan att lyfta motorn men det sista är det förbannade oljeinloppet till turbon som den lokala hydraulikfirman fixade, tyvärr inte bra nog men det läckaget får vänta tills motorn är mappad.
Det läcker på 2 ställen i toppen där det är kryssgängor, så det blir att borra på plats och gänga om med större bult.
Sen verkar oljetermostaten läcka på 2ställen, dels vid blocket och dels uppe vid en anslutning, har två liggandes så skall prova byta ut den mot en annan och se om det hjälper.
Vattenläckage, tror det bara är en slangklämma som jävlas så det är nog rätt lätt avhjälpt.
Sen var det ett konstigt ljud vid kamremmen men vi gissar på att det är plastkåpan som ligger emot lite så jag ska ta en koll där, ljudet uppkom när vi hade motorn igång så det är nog inget allvarligt.

Sen är soppapumpen lite dum, när jag växlar ner så går den snålt men vi kollade med multimetern och det verkar som dåligt jord, kan vara min skarvning så jag ska ta och löda om kablarna så man kan utesluta det.

Är ett otroligt tråkigt missljud i lådan, en plastbit till kopplingsarmen som trillat, har hänt en gång tidigare låter som vevlager-ras tills man kopplar ur.. Nöter det inte till sig så får jag släppa låda och slänga plastbiten åt h-vete när jag fixar oljeinloppet till turbon(efter mappning).

Kompet är ett halvkilo lägre på 5ans, var över ett kg när den var kall så det var ju helt klart positivt! Det får nöta till sig, det är trots allt min testmotor, nu vet man allt man inte ska göra på den riktiga sen wink

Det är väl det hela innan mappning kan man säga, är helt sjukt omotiverad nu men det kan bero på den förbannades rättegången på Tisdag, sjukt jävla omotiverande.. Men på Onsdag så förhoppningsvis är det väl hopp om livet igen, eller dödslängtan.. Det visar sig.. smile

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Idag har det kopplats el, gröve matarledning till soppapumpen har dragits (6mm2) även ett extra relä kopplades in. Stort tack till Mac o Ibro för elektrikerhjälpen.

Efter kaffet ska jag börja läcksöka och ev börja gänga om i toppen om orken dyker upp från ingenstans smile

www.Tuning-import.com

3 Inlägg
28 mars 2008
Vågar man fråga vad du ska upp i rätten för?
Senast redigerat av Gurra1337 (28 mars 2008)

3 Inlägg
29 mars 2008
Kompet är ett halvkilo lägre på 5ans, var över ett kg när den var kall så det var ju helt klart positivt! Det får nöta till sig, det är trots allt min testmotor, nu vet man allt man inte ska göra på den riktiga sen.

Ska du bygga en lika dan motor till sen?????? elle är jag ute o cyklar

915 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
Volvo_240_240 skrev:
Kompet är ett halvkilo lägre på 5ans, var över ett kg när den var kall så det var ju helt klart positivt! Det får nöta till sig, det är trots allt min testmotor, nu vet man allt man inte ska göra på den riktiga sen.

Ska du bygga en lika dan motor till sen?????? elle är jag ute o cyklar

Jag har en motor till som ligger hos renoverare med smidda kolvar, han är så slö så jag köpte denna motorn å byggde tills den riktiga är klar..

www.Tuning-import.com

Sök